دوشنبه, ۲۵ تیر , ۱۴۰۳ Monday, 15 July , 2024 ساعت ×

تازه ها

انتشار بیش از یکصد جلد از آثار مدرسه کلامی – فقهی لکهنو  و تدوین۱۲۰ پایان نامه با موضوع امامت آغاز شد سلسله نشست‌های علمی «امامت و ولایت اهل‌بیت» از منظر مذاهب اسلامی(روز اول) برگزار شد نشست‌های علمی دهه امامت و ولایت برگزار می‌گردد نشست علمی«ضرورت تبیین اندیشه‌های سلفی‌گری ایرانی» برگزار شد حقایق امامت را به مردم بگویید که حق جویان هیچ گاه از حق رویگردان نخواهند بود پیش همایش کنگره بین المللی علامه میرحامد حسین در لبنان برگزار می شود کل نظام جمهوری اسلامی ایران اعم از حوزه ها، دانشگاه ها و آموزش و پرورش، به تلاش علمی و آموزشی و پژوهشی و فرهنگی بنیاد بین المللی امامت نیاز جدی و مبرم دارند. همکاری دبیرخانه کنگره بین المللی بزرگداشت علامه میرحامد حسین با عتبه مقدسه عباسیه در انتشار نخستین ترجمه عربی کامل عبقات الانوار دیدار نماینده آیت الله العظمی سیستانی با مدیران و اساتید بنیاد بین المللی امامت تحلیل شخصیت ایمانی حضرت عباس(علیه السلام) بر اساس زیارتنامه ایشان بررسی تاریخی حضور و شهادت حضرت علی اکبر(علیه السلام) در مقتل های عاشورا بازتاب شهادت حضرت علی اصغر (علیه السلام) در تاریخ نگاری عاشورا عاشورا روز عید یا عزا؟ پژوهشی در چگونگی شهادت حضرت قاسم (علیه السلام) عبدالله بن حسن بن علی حضرت عبدالله بن حسن، بزرگمردی کوچک ناحیه مقدسه؛ خیلی دور خیلی نزدیک

ماهیت و چگونگی غیبت امام زمان
۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۲
شناسه : 7495
4
مقاله؛ چگونگی غیبت امام زمان پرسشی است که گاه و بیگاه ذهن جامعه شیعی را به خود مشغول ساخته و مسئله­ ای است که پیروان آن حضرت با انگیزه­‌های ارزشمند و دشمنان با اهدف مُغرضانه آن را مورد واکاوی قرار داده­ اند.
نویسنده : محمدتقی یارمحمدیان منبع : بنیاد بین‌المللی امامت
پ
پ

چکیده:

چگونگی غیبت امام زمان پرسشی است که گاه و بیگاه ذهن جامعه شیعی را به خود مشغول ساخته و مسئله­ ای است

که پیروان آن حضرت با انگیزه­‌های ارزشمند و دشمنان با اهدف مُغرضانه آن را مورد واکاوی قرار داده­ اند.

نوشتار حاضر با روش تحلیل ادله وحیانی و با استفاده از گزارش­های تاریخی، نشان داده است که انحصار چگونگی غیبت و تفسیر آن، به دو شیوه:

یکی دیده نشدنِ امام

و دیگری دیده شدن و شناخته نشدن امام،

تصویر کامل و دقیقی از چگونگی غیبت نیست و نه تنها می­توان مواردی را بر این دو شیوه افزود،

بلکه بر اساس دلیل عقلانی، بایستی امام را دارای قدرتی دانست

که نه تنها از شیوه­ های نهان­ زیستیِ پیامبران و حجت‌های پیشین و پیامبر و اهل‌بیت برخوردار است،

بلکه قدرت بر هر شیوه نوینی از غیبت را داراست و هیچ‌گونه انحصاری در شیوه­ های نهان­ زیستیِ امام زمان وجود ندارد.

برای دریافت متن کامل مقاله اینجا کلیک کنید:

 

بررسی ماهیت حدیث جابر و جایگاه آن در اثبات نام دوازده امام (علیه السلام)

 

 

عوامل و چگونگی شهادت امام حسین (علیه السلام) در منابع اهل سنت

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.