دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 6 May , 2024 ساعت ×
نشست علمی با موضوع جایگاه حضرت زهرا سلام الله علیها در ادیان ابراهیمی با حضور اساتید حجت الاسلام والمسلمین سیدهادی علم‌الهدی و جناب آقای اسماعیل همتی (از کانادا) در بنیاد بین‌المللی امامت برگزار شد.
۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۲
شناسه : 7194
5
به همت معاونت فرهنگی بنیاد بین‌المللی امامت؛ موضوع بحث به مناسبت ایام شهادت صدیقهٔ طاهره فاطمهٔ زهرا سلام الله علیها، فاطمه در عهد جدید است.
منبع : بنیاد بین‌المللی امامت
پ
پ

بخشی از سخنرانی

 حجت الاسلام و المسلمین سید هادی علم الهدی

موضوع بحث به مناسبت ایام شهادت صدیقهٔ طاهره فاطمهٔ زهرا سلام الله علیها، فاطمه در عهد جدید است.

مکاشفهٔ یوحنّا کتابی است از کتاب‌های پیش‌گویی و آخر الزمان شناسی فوق العاده مهم، بسیاری از مقاطع مکاشفهٔ یوحنّا و عبارت‌های مکاشفهٔ یوحنّا با روایاتی که ما داریم راجع به ظهور دجّال، راجع به علایم قبل از ظهور حضرت مهدی علیه السلام، راجع به کیفیت قیام و حکومت امام زمان، بسیار بسیار مقاربت و نزدیکی دارد.

رابطهٔ فاطمه زهرا با نبوت و امامت در مکاشفهٔ یوحنّا

در این مکاشفهٔ یوحنّا، باب دوازده، به عدد باب توجه کنید. عدد باب، باب دوازده است. مکاشفه‌ای عجیب را بیان می‌کند.
در این مکاشفه در تحت سه عنوان راجع به صدیقهٔ طاهره فاطمه زهرا سلام الله علیها سخن گفته شده است:
۱) رابطهٔ فاطمه زهرا با نبوت و امامت، خیلی عجیب اینجا تبیین شده است.
۲) مصائب فاطمیه و ظلم‌هایی که توسط شیطان و نیروهای شیطانی بر حضرت صدیقهٔ طاهره سلام الله علیها وارد می‌شود، خیلی عجیب در اینجا بیان شده است. حتی شهادت حضرت محسن سلام الله علیه در اینجا تبیین شده است.
۳) موضوع سوم که خیلی اهمیت دارد در بحث مکاشفهٔ یوحنّا باب دوازده، مسئلهٔ ولادت حُکم‌ران جهان و حاکم الهی بر عالم از نسل فاطمه سلام الله علیها و علایم قبل از ظهور مهدی علیه السلام است که فوق العاده این مطلب اهمیت دارد. رابطهٔ فاطمه زهرا با مهدویت، این سومین محوری است که در مکاشفهٔ یوحنا باب دوازده بحث شده است.
برای دریافت صوت کامل سخنرانی اینجا کلیک کنید
برای دریافت متن کامل سخنرانی اینجا کلیک کنید

بخشی از سخنرانی

دکتر همتی

امروز  اختصاصاً در مورد حضرت فاطمه و چند موردی را در مورد ایشان عرض خواهم کرد، منتها قبل از این که این چند مورد را من خیلی کلّی و مختصر خدمتتان عرض کنم، یک نکته‌ای را بایستی متذکر بشوم و آن این که اگر مثلاً کتاب مقدس در مورد حضرت رسول و امیرالمؤمنین و امامان ما پیشگویی کرده است، این یک ارزش خاصی دارد، ولی اگر کتاب مقدس در مورد حضرت زهرا پیش بینی کرده است، این ارزش خاص دیگری دارد. چرا؟

به خاطر این که کلّاً زن در نگاه کتاب مقدس و باورهای یهودی و مسیحی، جایگاهی ندارد. اگر کتاب مقدس از یک پیامبر بزرگ پیش گویی می‌کند و بشارت به او می‌دهد، این قابل درک است برای بنی اسرائیل و همین طور نصارا.

اما وقتی کتاب آنها از یک بانوی بزرگی پیش گویی می‌کند، ‌همین که اسم زن می‌آید برای آنها یک شوک تاریخی وارد می‌کند. حالا حساب کنید که این بانو نه از بنی اسرائیل و نه از قوم نصارا، بلکه از قومی که به قول مسیح آن را دور انداخته‌اند و خداوند آن را سنگ بنای پادشاهی خودش قرار داد. این شوک دوجانبه وارد می‌کند، هم از حیث این که از زن پیش گویی و بشارت به آن داده شده است و هم از این حیث که از یک قوم دیگر که آنها قبولش ندارند.

برای در یافت صوت کامل سخنرانی اینجا کلیک کنید

برای دریافت متن کامل سخنرانی اینجا کلیک کنید

 

برای دریافت تصاویر نشست اینجا کلیک کنید

 

 

 

عوامل و زمینه های عدم پذیرش ولایت امیرالمؤمنین علیه السلام در کلام حضرت زهرا علیها السلام

 

 تنگنای انتخاب حضرت زهرا (سلام الله علیها) یا خلفا

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.