سه شنبه, ۱۳ آذر , ۱۴۰۳ Tuesday, 3 December , 2024 ساعت ×

تازه ها

هجدهمین نشست ماه امامت برگزار می‌گردد کارگاه روش پژوهش تاریخ برگزار می‌گردد نشست علمی با عنوان «احیای عبقات‌الانوار پس از یک قرن انتظار» برگزار شد. سلسله نشست‌های فاطمی با موضوع «شخصیت و جایگاه حضرت صدیقه طاهره (سلام‌الله علیها)» برگزار می‌‌گردد. نشست علمی با عنوان «تبیین جامع نظام کلامی خطبه حضرت زهرا (سلام‌الله‌علیها)» برگزار شد آیین اختتامیه اولین دوره تفصیلی تربیت مناظره‌گر در پژوهشکده امامت برگزار شد. نشست تخصصی دانش افزایی فاطمی برگزار گردید قائم مقام و معاون فرهنگی و برخی مسئولین دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی از بنیاد بین‌المللی امامت بازدید کردند دوره تربیت مبلغ فاطمی برگزار شد نشست دانش افزایی معارف فاطمی برگزار شد هشتمین نشست احیاگران فرهنگ امامت با موضوع «نکوداشت آیت‌الله شهید سید محمدتقی موسوی اصفهانی رحمه‌الله صاحب کتاب مکیال‌المکارم» برگزار شد هفدهمین نشست ماه امامت با موضوع «تاریخ امامت؛ چیستی و مسئله شناسی» برگزار ‌گردید. شانزدهمین نشست ماه امامت با موضوع «بازخوانی تحولات امامت پژوهی در یکصد سال حوزه علمیه قم» برگزار شد دوره تربیت مبلغ فاطمی برگزار می‌گردد مجموعه دوره آموزشی تربیت مبلغ فاطمی برگزار می‌گردد دیدار معاون فرهنگی بنیاد بین‌المللی امامت با رئیس اتحادیه طلاب آفریقای جامعة المصطفی العالمیه برگزاری آیین افتتاحیه دوره سطح سه امامت مرکز تخصصی امام شناسی در کرمانشاه دیدار مدیر بنیاد بین المللی امامت با نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام جمعه‌ خرم آباد دیدار معاونین فرهنگی و پژوهش و برخی مدیران بنیاد بین‌المللی امامت با رئیس مجتمع آموزش عالی تاریخ سیره و تمدن اسلامی جامعة المصطفی العالمیه آیین افتتاحیه سال تحصیلی جدید سطح سه در شهرستان گنبد با حضور مسئولین مرکز تخصصی امام شناسی برگزار گردید آیین افتتاحیه آغاز سال تحصیلی جدید مرکز تخصصی امام شناسی برگزار گردید نشست علمی گفتمان امامت و تقریب راهبردها و راهکارها برگزار گردید میرحامد حسین از محدوده جغرافیایی و زمانه خود فراتر عمل کرد رئیس بنیاد بین المللی امامت با متولی شرعی عتبه مقدسه عباسیه دیدار کردند فراخوان دوره تربیت و جذب پژوهشگر منتشر شد پیش نشست همایش بین‌المللی بزرگداشت علامه میرحامد حسین موسوی لکهنوی اردوی دوره تکمیلی امامت و مهدویت در مشهد معرفی دو فصلنامه علمی(الإمامة على ضوء الكتاب والسنة و العقل) اردوی علمی – فرهنگی طلاب و روحانیون منتخب دوره تربیت مربی امامت استان کرمانشاه   دیدار حجت الاسلام والمسلمین سید کمال حسینی ، نماینده جدید جامعة المصطفی در هندوستان با مدیران بنیاد بین المللی امامت دیدار معاون فرهنگی بنیاد بین المللی امامت با نماینده جامعة المصطفی العالمیة در ترکیه آغاز پذیرش رسمی دوره تخصصی سطح سه امامت در استان کرمانشاه دیدار نماینده مرکز پژوهش‌های عتبه علویه، شيخ سمير الخفاجي با مدیران بنیاد بین المللی امامت انتشار بیش از یکصد جلد از آثار مدرسه کلامی – فقهی لکهنو  و تدوین۱۲۰ پایان نامه با موضوع امامت آغاز شد سلسله نشست‌های علمی «امامت و ولایت اهل‌بیت» از منظر مذاهب اسلامی(روز اول) برگزار شد نشست علمی«ضرورت تبیین اندیشه‌های سلفی‌گری ایرانی» برگزار شد حقایق امامت را به مردم بگویید که حق جویان هیچ گاه از حق رویگردان نخواهند بود پیش همایش کنگره بین المللی علامه میرحامد حسین در لبنان برگزار می شود کل نظام جمهوری اسلامی ایران اعم از حوزه ها، دانشگاه ها و آموزش و پرورش، به تلاش علمی و آموزشی و پژوهشی و فرهنگی بنیاد بین المللی امامت نیاز جدی و مبرم دارند. همکاری دبیرخانه کنگره بین المللی بزرگداشت علامه میرحامد حسین با عتبه مقدسه عباسیه در انتشار نخستین ترجمه عربی کامل عبقات الانوار دیدار نماینده آیت الله العظمی سیستانی با مدیران و اساتید بنیاد بین المللی امامت امامت در سیره و سخن حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها نشست «نگاه آرمانی در نگره‌ی فاطمی» برگزار شد چرا ماجرای شهادت حضرت فاطمه علیهاالسلام در منابع تاریخی متقدم نقل نشده است؟ تاریخ و ترتیب حوادثِ منتهی به شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها

گزارشی از پیش‌بینی انجیل درباره واقعه عاشورا و ایثار سیدالشهداء
۰۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰
شناسه : 2439
25
محرم 1444 مطالعه، بررسی و پژوهش در کتاب مقدس مسیحیان (انجیل یوحنا) حاکی از آن است که نام امام حسین(ع) در این کتاب برده شده و از ایشان به عنوان فردی که در راه خدا در سرزمینی به نام کربلا به شهادت می‌رسد، یاد شده است. در فصل پنجم «مکاشفه یوحنا» آیاتی آمده است که می‌گوید ذبیحی(سر بریده شده‌ای) در کنار رود فرات با خداوند معامله و ویژگی‌هایی را برای آن بیان می‌کند که کاملاً بر امام حسین(ع) منطبق است.
منبع : خبرگزاری ایکنا
پ
پ

مطالعه، بررسی و پژوهش در کتاب مقدس مسیحیان (انجیل یوحنا) حاکی از آن است که نام امام حسین(ع) در این کتاب برده شده و از ایشان به عنوان فردی که در راه خدا در سرزمینی به نام کربلا به شهادت می‌رسد، یاد شده است.

در فصل پنجم «مکاشفه یوحنا» آیاتی آمده است که می‌گوید ذبیحی(سر بریده شده‌ای) در کنار رود فرات با خداوند معامله و ویژگی‌هایی را برای آن بیان می‌کند که کاملاً بر امام حسین(ع) منطبق است.

«ایزابلا بنیامین» پژوهشگر مسیحی مطالعات دینی و اهل بصره عراق در کتاب خود با عنوان «آنچه از کتاب مقدس نمی‌دانید» می‌گوید در طول سال‌هایی که روی کتاب مقدس تحقیق و مطالعه داشتم به متن عجیبی در کتاب مقدس، یعنی آیه دهم از فصل ۴۶ کتاب ارمیا فکر می‌کردم؛ که می‌گوید ذبیحی(سر بریده شده‌ای) در کنار رود فرات با خداوند معامله می‌کند و از آنجایی که من یک عراقی هستم و رود فرات در کشوری است که من در آنجا ساکن هستم، درباره این آیات از خیلی از علما و اساتید سؤال پرسیدم و  به تفاسیر و مراجع خاص تفسیر کتاب مقدس مراجعه کردم، اما به نظر می‌رسد که همگی دست به دست یکدیگر داده و سکوت اختیار کرده‌اند تا اینکه با عالمی به نام پطریارک مارونی (صبیح پولس بیروتی) مواجه شدم و از او درباره متن مذکور که از ذبیحی در کنار رود فرات سخن به میان آمده است، پرسیدم: که این ذبیح کیست؟ او به من خیره شد و گفت: «اگر تو مسیحی نبودی و در الهیات تحقیق نمی‌کردی، سؤال تو را جواب نمی‌دادم؛ اما حالا جواب  خواهم داد.

او گفت اول اینکه محل وقوع این پیشگویی می‌توانسته در امتداد رودخانه فرات  از منبع آن تا دهانه آن در بصره باشد که در آنجا نبردهای زیادی رخ داده است، اما من توانستم منطقه رویداد را در بیابانی واقع در عراق در نزدیکی حومه بابل محدود کنم.

دوم اینکه من نیز تفسیر این پیشگویی را جستجو کردم و دریافتم از زمان نزول این آیه تا به امروز پیشگویی که از آن صحبت شده فقط یک بار اتفاق افتاده است. این پیشگویی از فردی مقدس (فرزند یک پیامبر) صحبت می‌کند که یک آقای بزرگ و مقدس است که نام او «اله سین» است.

وقتی که از کشیش پطرس دنخا از اسقف‌های ارشد درباره معنای کلمه اله سین پرسید، او گفت: عرب‌هایی که در جنوب عراق بودند، نشانه (ه) را به (ح) تبدیل می‌کنند و از همین رو اله سین را الحسین خواندند. او همان ذبیح ساحل فرات است و پیشگویی کتاب مقدس درباره فرزند یک پیامبر بسیار مقدس است و آقا و سروری در آسمان‌ها خواهد بود.

از اینجا بود که وارد مطالعه عمیق‌تری شدم و از برادران هم درباره این متن انجیل پرسیدم تا بتوانم دیدم جامع و کاملی داشته باشم. اگرچه که متن واضح است زیرا به نبرد سرنوشت‌ساز بزرگی اشاره می‌کند که در کنار ساحل فرات رخ داده است در سرزمینی که آن را کرکمیش می‌خوانند و نبردی که برای بازپس‌گیری خلافتی غصب شده صورت گرفت.

متن انجیل در جایی دیگر می‌گوید که این آقا قیام کرد تا حکومت خود را پس بگیرد و وقتی که در تفاسیر کتاب مقدس جستجو کردم متوجه شدم که منظور از کرکمیش کربلا است، اما این آقایی که در کنار رود فرات ذبح می‌شود کیست و چرا کتاب مقدس این واقعه را به شکل ترسناک توصیف می‌کند، گویی سرنوشت بشریت به آن بستگی داشته است.

درست است که من احادیث و مواردی را بیان می‌کنم که نشان دهنده این حادثه است، اما همه آنها فرضیات هستند، زیرا من در درون این رویداد اسلامی نبودم، اما این چیز در قالب یک پیشگویی وجود دارد که هیچ کس نتوانسته آن را تغییر دهد یا دستکاری کند و از آنجا که هزاران سال پیش نگاشته شده است این پیشگویی  فقط از حیث مکانی و شخص کشته شده فقط در اسلام تحقق یافته است.

 

 

 

ثبت دیدگاه

یک پاسخ برای “گزارشی از پیش‌بینی انجیل درباره واقعه عاشورا و ایثار سیدالشهداء”
  1. با سلام و عرض ادب و احترام
    مطلب بالا رد شده است
    در تورات سفر ارمیا-صحاح-۴۶، آیه‌ای هست که اشاره‌ای کلی به نبردی خونین می‌کند که بنا به ادعای یهودیان و مسیحیان در سال‌ها پس از پیشگویی‌های ارمیا روی داد. در آن جا، اشاره‌ای به جنگی خونین می‌شود که رودهای نیل و فرات را به طغیان واخواهد داشت و نیل و فرات به نبرد با هم برخواهند خاست. در آن جا، از هر دو طرف، پهلوانان و جنگجویان به خاک و خون کشیده خواهند شد، چون در آن جا «در شمال فرات ذبیحی (قربانی یا قربانیان؟) برای خداوند جنگجویان خواهد بود…»
    همین یک آیه کافی است که روضه خوانان کاسب این ماجرا را به کربلا و نبرد طف در سال ۶۱ ه ق ربط بدهند. موضوعی که اصلا نه از دور و نه از نزدیک هیچ ربطی نمی‌تواند به ماجرای کربلا و شهادت امام حسین ( ع ) داشته باشد .
    ارمیای نبی یکی از بزرگترین پیامبران بنی اسرائیل و پیشگوی بزرگی است که یهودیان و مسیحیان پیشگویی‌های او را بسیار دقیق می‌دانستند. هم‌عصر بخت النصر زندگی می کرد و شاهد کشتار بزرگ اورشلیم (بیت المقدس) به دست او بود و وی هرچند به فرمان بخت النصر شاه بابل از کشتار و سپس بردگی جان به سلامت برد، اما خاطرۀ تلخی از آن ماجرا در ذهن داشت، به گونه‌‌ای در بسیاری از ایات کتاب خود، ضمن این که اتفاقات روی داده را به گردن یهودیان بدکیش می‌اندازد، اما مطمئن است که روزگاری خواهد رسید که یهوه انتقام سختی از دشمنان خواهد گرفت. از جمله، در صحاح ۴۶، مصریان و بابلیان را تهدید می‌کند که در شمال رودخانۀ فرات به جان هم خواهند افتاد و خداوند از آن‌ها قربانی خواهد گرفت .
    مدتی بعد، نبرد بزرگ کرکمیش روی داد که تاریخ جهان را تکان داد. این نبرد درست جایی روی داد که هم‌کنون در خاک ترکیه است و روستایی است در برابر شهر باستانی جرابلس سوریه که احتمالا همان شهر کرکمیش باستانی است. منطقه‌ای که هنوز قربانی می‌گیرد و بین شورشیان دست به دست می‌شود.

    در دوران جنگ جهانی اول هم قربانی گرفت و نبردهای زیادی در طول تاریخ در آن جا روی داد. چون که درست در حاشیۀ بیابان و آغازگر سرسبزی و فراوانی است و همیشه مورد دستبرد کسانی بود که چشم به رونق و سرسبزی دارند. یهودیان معتقد شدند که این همان پیشگویی بزرگ ارمیای نبی است. همان کس که پیش گویی نبرد بزرگ آرماگدون را کرد (پیش گویی بازپس گرفتن بیت المقدس از کفار) و بارها هرکس از آنها یا مسیحیان بیت المقدس را گرفت، مدعی تحقق پیشگویی ارمیای نبی شد. حالا هم همین پیشگویی وارد گفتمان بعضی شیعیان شده و از آن ادیسه‌ای برای امام زمان ساخته اند که خوراک اصلی فکری احمدی نژاد بود .
    کربلا در جنوب فرات است و کرکمیش در شمال فرات، لذا این پیشگویی نه تنها ربطی ماجرای کربلا ندارد، بلکه ذبیحی که از آن یاد می‌شود، حتما نباید شخص مقدسی باشد، چون او کشته می شود تا طبق صحاح ۴۶ خشم و انتقام الهی تحقق یابد .
    https://sohailmedia.ir/index.php/1398/09/12/carchemish/
    لطفا جواب این ادعا را بدهید .
    با سپاس

    پاسخ
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.