چهارشنبه, ۲۵ مهر , ۱۴۰۳ Wednesday, 16 October , 2024 ساعت ×

تازه ها

آیین افتتاحیه رشته‌ تخصصی امامت در استان کرمانشاه برگزار می‌گردد دیدار معاونین فرهنگی و پژوهش و برخی مدیران بنیاد بین‌المللی امامت با رئیس مجتمع آموزش عالی تاریخ سیره و تمدن اسلامی جامعة المصطفی العالمیه آیین افتتاحیه سال تحصیلی جدید سطح سه در شهرستان گنبد با حضور مسئولین مرکز تخصصی امام شناسی برگزار گردید آیین افتتاحیه آغاز سال تحصیلی جدید مرکز تخصصی امام شناسی برگزار گردید نشست علمی گفتمان امامت و تقریب راهبردها و راهکارها برگزار گردید میرحامد حسین از محدوده جغرافیایی و زمانه خود فراتر عمل کرد رئیس بنیاد بین المللی امامت با متولی شرعی عتبه مقدسه عباسیه دیدار کردند فراخوان دوره تربیت و جذب پژوهشگر منتشر شد پیش نشست همایش بین‌المللی بزرگداشت علامه میرحامد حسین موسوی لکهنوی اردوی دوره تکمیلی امامت و مهدویت در مشهد معرفی دو فصلنامه علمی(الإمامة على ضوء الكتاب والسنة و العقل) اردوی علمی – فرهنگی طلاب و روحانیون منتخب دوره تربیت مربی امامت استان کرمانشاه   دیدار حجت الاسلام والمسلمین سید کمال حسینی ، نماینده جدید جامعة المصطفی در هندوستان با مدیران بنیاد بین المللی امامت دیدار معاون فرهنگی بنیاد بین المللی امامت با نماینده جامعة المصطفی العالمیة در ترکیه آغاز پذیرش رسمی دوره تخصصی سطح سه امامت در استان کرمانشاه دیدار نماینده مرکز پژوهش‌های عتبه علویه، شيخ سمير الخفاجي با مدیران بنیاد بین المللی امامت انتشار بیش از یکصد جلد از آثار مدرسه کلامی – فقهی لکهنو  و تدوین۱۲۰ پایان نامه با موضوع امامت آغاز شد سلسله نشست‌های علمی «امامت و ولایت اهل‌بیت» از منظر مذاهب اسلامی(روز اول) برگزار شد نشست علمی«ضرورت تبیین اندیشه‌های سلفی‌گری ایرانی» برگزار شد حقایق امامت را به مردم بگویید که حق جویان هیچ گاه از حق رویگردان نخواهند بود پیش همایش کنگره بین المللی علامه میرحامد حسین در لبنان برگزار می شود کل نظام جمهوری اسلامی ایران اعم از حوزه ها، دانشگاه ها و آموزش و پرورش، به تلاش علمی و آموزشی و پژوهشی و فرهنگی بنیاد بین المللی امامت نیاز جدی و مبرم دارند. همکاری دبیرخانه کنگره بین المللی بزرگداشت علامه میرحامد حسین با عتبه مقدسه عباسیه در انتشار نخستین ترجمه عربی کامل عبقات الانوار دیدار نماینده آیت الله العظمی سیستانی با مدیران و اساتید بنیاد بین المللی امامت هجرت حضرت معصومه(علیهاالسلام)؛ حرکتی به سمت نور خدا حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها)، چراغ هدایت و شفاعت یک امت نقش کلیدی دختران در تمدن سازی جامعه اسلامی چگونگی زمینه‌سازی غیبت در مکاتبات امام حسن عسکری (علیه‌السلام) مکاتبه‌های ساکنان ایران با امام حسن عسکری(علیه السلام)

آیین افتتاحیه سال تحصیلی جدید سطح سه در شهرستان گنبد با حضور مسئولین مرکز تخصصی امام شناسی برگزار گردید
۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۷
شناسه : 10980
1
گزارش؛ آیین افتتاحیه با حضور حجت الاسلام والمسلمین دکتر سبحانی مدیر بنیاد بین المللی امامت و مدیر مرکز تخصصی امام شناسی، آیت الله ابراهیمی مسئول حوزه علمیه منتظریه و نماینده استان تهران در مجلس خبرگان رهبری، و با حضور مدیران، اساتید و امامت پژوهان برگزار شد.
منبع : بنیاد بین المللی امامت
پ
پ

آیین افتتاحیه سال تحصیلی جدید سطح سه در شهرستان گنبد با حضور مسئولین مرکز تخصصی امام شناسی برگزار گردید.

 

این آیین با حضور حجت الاسلام والمسلمین دکتر سبحانی مدیر بنیاد بین المللی امامت و مدیر مرکز تخصصی امام شناسی، آیت الله ابراهیمی مسئول حوزه علمیه منتظریه و نماینده استان تهران در مجلس خبرگان رهبری، و با حضور مدیران، اساتید و امامت پژوهان برگزار شد.

دفاع اخلاقی و عقلانی از حریم ولایت و امامت

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام والمسلمین دکتر سبحانی ریاست محترم بنیاد بین المللی امامت ضمن ابراز خرسندی از حضور و مشارکت طلاب در برنامه های امامت از اینکه دانش‌پژوهان امامت کمر همت بسته اند تا از حریم امامت دفاعی عالمانه توام با عقل و اخلاق داشته باشند تشکر کرده و آن را مایه مباهات و سعادت دنیا و آخرت دانستند.

 

امامت رکن تمام علوم

ایشان در بخشی از سخنان خود بر اهمیت و ضرورت پرداختن به امامت به مثابه یک دانش در کنار سایرعلوم اسلامی تاکید کردند و افزودند: هیچ رکنی از ارکان تشیع نیست الا اینکه ریشه آن به امامت برمی‌گردد. ایشان دامنه تاثیر امامت را درعلومی مانند کلام و فقه و اخلاق و اندیشه و معرفت قمداد کردند و در ادامه گفتند: اگر اصل امامت را حذف نماییم، تشیع هیچ امتیازی در این دانش ها بر سایر مذاهب نخواهد داشت.

امامت اصل و ریشه دین

مدیرعامل موسسه معارف اهل بیت علیهم السلام با بررسی و توضیح آیات «الْيَوْمَ يَئِسَ الَّذِينَ كَفَرُوا مِنْ دِينِكُمْ فَلَا تَخْشَوْهُمْ وَاخْشَوْنِ» و «الْيَوْمَ أَكْمَلْتُ لَكُمْ دِينَكُمْ وَأَتْمَمْتُ عَلَيْكُمْ نِعْمَتِي وَرَضِيتُ لَكُمُ الْإِسْلَامَ دِينًا» ، درباره مساله امامت در قرآن چنین گفتند: قرآن مسأله امامت را بسی فراتر از یک امرمتعارف در جامعه معرفی می‌کند و امامت امیرمومنان علی علیه السلام را با اصل دین پیوند می‌زند.

نتیجه رسالت بدون امامت

ایشان ضمن ارزیابی آیات فوق افزودند: «در آیه دیگری که شان نزول آن هم در غدیر است، خداوند خطاب به پیامبر با لسان تهدید می‌فرماید: «فان لم تفعل فما بلغت رسالته» اگر امر امامت را ابلاغ نکنی مثل این است که هیچ رسالتی ابلاغ نکرده ای. قرآن کریم امامت را تمام کننده نعمت رسالت می‌داند که پایان بخش آن منت و نعمت، امامت است و نتیجه آن رضایت خداست « و رضیت لکم الاسلام دینا». اسلامی که با امامت باشد، خدا از این اسلام راضیست. با این اعلان، کفار دیگر از اسلام ناامید می‌شوند، فَلَا تَخْشَوْهُمْ وَاخْشَوْنِ. وجود امامت هر خطری را در مقابل اسلام با شکست مواجه می‌کند.»

خدمات امامتی

در ادامه این نشست آیت الله ابراهیمی به میهمانان به ویژه دکتر سبحانی خیر مقدم گفتند و ایشان را چهره علمی، خدمتگزار و سودمند برای حوزه های علمیه و تشیع معرفی کردند و برگزاری دوره های امامت را خدمتی ممتاز در حوزه‌های علمیه و نیاز مهم جامعه بشری برشمردند و نیاز به هدایت را بالاترین نیاز برای انسانیت که در گرو هدایت است دانستند.

آیین افتتاحیه سال تحصیلی جدید سطح سه مرکز تخصصی امام شناسی در شهرستان گنبد

تنها راه نجات بشریت

ایشان با استناد به آیه «لَقَدْ مَنَّ اللَّهُ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ إِذْ بَعَثَ فِيهِمْ رَسُولًا مِنْ أَنْفُسِهِمْ» و همچنین آیه «وَنُرِيدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذِينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْضِ» نیاز به هدایت را نیازی حساس و مهمترین رسالت رسول و امام برشمرده و تنها راه برای نجات بشر را معرفی امام دانستند که مجموعه مبارک و نورانی مرکز تخصصی امام شناسی در این مسیر قدم نهاده است

وی از اهتمام حجت الاسلام والمسلمین مزرجی نژاد مدیر مدرسه منتظریه گنبد برای تاسیس امر امامت در این مدرسه تشکر کردند و آن‌ را از عنایت اهل بیت علیهم السلام دانستند.

ایشان در پایان سخنرانی خود برای ریاست محترم بنیاد بین المللی امامت آرزوی عزت، موفقیت و طول عمر کردند.

آیین افتتاحیه سال تحصیلی جدید سطح سه مرکز تخصصی امام شناسی در شهرستان گنبد

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین مزرجی نژاد مدیر مدرسه منتظریه گنبد، ضمن خیر مقدم، تقدیر و تشکر از تشریف فرمایی میهمانان به ویژه تولیت محترم مدرسه منتظریه گنبد و نماینده مردم تهران در خبرگان رهبری ، آیت الله ابراهیمی و همچنین مدیر محترم بنیاد بین المللی امامت و رئیس مرکز تخصصی امام شناسی جناب حجه الاسلام والمسلمین دکتر سبحانی به ارائه گزارش پرداختند.

مسئول علمی دوره، جناب شیاسی نیز ضمن اشاره به حدیثی درباره اهمیت جایگاه مدافعان حریم امامت و ولایت درمنظر أهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام ، گزارشی درباره برگزاری ده ها دوره امامت در اقصی نقاط کشور، در سطوح مختلف توسط مرکز تخصصی امام شناسی، اقدامات انجام شده ، سند چشم انداز و برنامه های پیش رو ارائه دادند.

اهداف تربیت افراد متخصص

ایشان با اشاره به جایگاه مدافعان از حریم امامت در روایات افزودند: یکی از اهداف ما این است که در گنبد متخصصانی تربیت شوند که از امر امامت دربرابر تهاجمات و شبهات دفاع کنند.

رضایت حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

آقای شیاسی در انتهای سخنان خود گفتند: اگر ما رضایت امام عصر علیه السلام را جلب کنیم و خنده بر لبان مبارک ایشان بیاید؛ برای دنیا و آخرت ما همین بس است و کفایت می‌کند.

لازم به ذکر است در پایان این نشست از ممتازان سال تحصیلی گذشته تجلیل به عمل آمد.

 

آیین افتتاحیه آغاز سال تحصیلی جدید مرکز تخصصی امام شناسی برگزار گردید

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.