چهارشنبه, ۲۴ مرداد , ۱۴۰۳ Wednesday, 14 August , 2024 ساعت ×

تازه ها

آغاز پذیرش رسمی دوره تخصصی سطح سه امامت در استان کرمانشاه دیدار نماینده مرکز پژوهش‌های عتبه علویه، شيخ سمير الخفاجي با مدیران بنیاد بین المللی امامت هفتمین نشست احیاگران فرهنگ امامت برگزار می‌گردد انتشار بیش از یکصد جلد از آثار مدرسه کلامی – فقهی لکهنو  و تدوین۱۲۰ پایان نامه با موضوع امامت آغاز شد سلسله نشست‌های علمی «امامت و ولایت اهل‌بیت» از منظر مذاهب اسلامی(روز اول) برگزار شد نشست علمی«ضرورت تبیین اندیشه‌های سلفی‌گری ایرانی» برگزار شد حقایق امامت را به مردم بگویید که حق جویان هیچ گاه از حق رویگردان نخواهند بود پیش همایش کنگره بین المللی علامه میرحامد حسین در لبنان برگزار می شود کل نظام جمهوری اسلامی ایران اعم از حوزه ها، دانشگاه ها و آموزش و پرورش، به تلاش علمی و آموزشی و پژوهشی و فرهنگی بنیاد بین المللی امامت نیاز جدی و مبرم دارند. همکاری دبیرخانه کنگره بین المللی بزرگداشت علامه میرحامد حسین با عتبه مقدسه عباسیه در انتشار نخستین ترجمه عربی کامل عبقات الانوار دیدار نماینده آیت الله العظمی سیستانی با مدیران و اساتید بنیاد بین المللی امامت نقش حضرت زینب (سلام الله علیها) در مدیریت بحران سیاسی مذهبی دوران اسارت تبیین اعلام جغرافیایی مسیر کاروان حسینی با تأکید بر کتاب ارشاد شیخ مفید(ره) برگزاری وبینار با موضوع گسترش و توسعه اندیشه‌های مهدوی سند تاریخی نویافته از ماجرای شهادت حضرت رقیه سلام الله علیها رقیه بنت الحسین در انساب و تاریخ معرفت فطری و معرفت عقلی در اندیشه سید بن طاووس نقش سید بن طاووس (م۶۶۴ق) در رشد فرهنگی و اجتماعی شیعیان اندیشه‌های حدیثی سید بن طاووس

برگزاری وبینار با موضوع گسترش و توسعه اندیشه‌های مهدوی
۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۹
شناسه : 10402
2
گزارش؛ با مشارکت معاونت فرهنگی بنیاد بین‌المللی امامت  و با محوریت کانون‌های مهدویت دانشگاه فرهنگیان کشور سراسر کشور وبینار  با موضوع «گسترش و توسعه اندیشه های مهدوی» برگزار گردید.
منبع : بنیاد بین المللی امامت
پ
پ

 

موعودباوری و منجی‌گرایی

به گزارش معاونت فرهنگی بنیاد بین‌المللی امامت، با توجه به ضرورت بررسی موضوع مهدویت و دانش‌افزایی معارف مهدوی

در میان دانشجو معلمان، حدود ۶۰۰ نفر از  این گروه، در قالب بیش از ۳۵ کانون از کانون‌های مهدویت این دانشگاه در وبیناری که با ارائه استاد حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن سبزواری برگزار شد شرکت کردند.

این کارشناس حوزه و دانشگاه در ابتدای این وبینار به مدیاکراسی و عصر سلطه رسانه اشاره نمود و با توجه به

موضوع موعودباوری و منجی‌گرایی در همه ادیان آسمانی و زمینی، نگاه شوم دشمنان را به این اندیشه تبیین نمود.

سبزواری در ادامه افزود: استراتژی مخدوش کردن چهره انبیا، مسلمانان و تحریف آخر الزمان نمونه‌ای از اقدامات ایشان است.

تخریب چهره منجی

وی اضافه کرد امروزه کمپانی‌های فیلم و انیمیشن‌سازی معروف از این رهگذر به دنبال تخریب چهره منجی و جایگزینی دیگر افراد هستند

که بر اساس گزارشات رسمی از سال ۱۹۹۵ تا ۲۰۰۴ از ۲۲ فیلم برتر، ۱۹ فیلم از کمپانی‌های فیلم‌سازی غربی با موضوع آخر الزمان (apocalypse) تولید شده است.

جداسازی تشیع از بدنه اسلام، اسلام‌هراسی، مهدی‌هراسی، عملیات روانی و نبرد رسانه‌ای در مقابل آموزه‌های مهدویت و … نمونه‌هایی از استراتژی غرب در مواجهه با آموزه‌های مهدویت است.

توسعه و گسترش اندیشه مهدوی

معاون فرهنگی بنیاد بین‌المللی امامت در ادامه گفت: برای توسعه و گسترش اندیشه مهدوی ابتدا باید جامعه جهانی را

در این راستا رصد نمود و پس از آسیب‌شناسی و طبقه‌بندی مخاطبان طیف‌های مختلف جامعه در آموزه‌های مهدوی و گسترش آن ورود کرد.

ایشان اولین و مهمترین گام برای توسعه اندیشه مهدوی، معرفت امام را معرفی نمود و در ضمن روایاتی پیرامون اهمیت شناخت حجج الهی، مراتب معرفت امام را بیان نمود.

با توجه به بازخورد مناسب و علاقمندی مدیران کانون مهدویت، ادامه این موضوع در جلسات دیگر برگزار خواهد شد.

در ضمن زمان برگزاری این وبینار پنجشنبه ۱۸مرداد ساعت ۲۱ بود و به کلیه کسانی که در این وبینار شرکت کردند گواهی حضور اعطا خواهد شد.

برگزاری وبینار با موضوع گسترش و توسعه اندیشه های مهدوی

 

 

گسترش و توسعه اندیشه‌های مهدوی در میان فرهنگیان

 

موعود آخرالزّمان در دین هندو

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.