سه شنبه, ۲۹ خرداد , ۱۴۰۳ Tuesday, 18 June , 2024 ساعت ×

تازه ها

نشست‌های علمی دهه امامت و ولایت برگزار می‌گردد نشست علمی«ضرورت تبیین اندیشه‌های سلفی‌گری ایرانی» برگزار شد حقایق امامت را به مردم بگویید که حق جویان هیچ گاه از حق رویگردان نخواهند بود پیش همایش کنگره بین المللی علامه میرحامد حسین در لبنان برگزار می شود کل نظام جمهوری اسلامی ایران اعم از حوزه ها، دانشگاه ها و آموزش و پرورش، به تلاش علمی و آموزشی و پژوهشی و فرهنگی بنیاد بین المللی امامت نیاز جدی و مبرم دارند. همکاری دبیرخانه کنگره بین المللی بزرگداشت علامه میرحامد حسین با عتبه مقدسه عباسیه در انتشار نخستین ترجمه عربی کامل عبقات الانوار دیدار نماینده آیت الله العظمی سیستانی با مدیران و اساتید بنیاد بین المللی امامت اجلاس بین‌المللی جهانی سازی بیعت غدیر برگزار می‌گردد عزل ابوبکر چرا مسلم بن عقیل، عبیدالله بن زیاد را به قتل نرساند؟ مسلم بن عقيل (سفير انقلاب كربلا) الگوی جامع تجلیل از پیامبر اکرم و اهل بیت مبتنی بر تحلیل دعای عرفه امام شناسی مبتنی بر تحلیل محتوای دعای عرفه امام سجّاد (ع) کاوشی در نخستین محل سکونت مسلم بن عقیل در کوفه عدم حضور بزرگان شیعه در قیام مسلم بن عقیل(ع)

چرایی تولد امیرالمومنین ع در کعبه
۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۵
شناسه : 802
5
گزارشی از سخنان استاد نظری منفرد به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد چندی پیش در آیین برگزاری جشن میلاد امام علی(ع) در مدرسه امام امیرالمؤمنین(ع) قم به تبیین فضائل و مناقب نخستین امام شیعیان پرداخت.
منبع : خبرگزاری رسا
پ
پ

 

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد چندی پیش در آیین برگزاری جشن میلاد امام علی(ع) در مدرسه امام امیرالمؤمنین(ع) قم به تبیین فضائل و مناقب نخستین امام شیعیان پرداخت. وی در تبیین چرایی تولد مولا علی(ع) در کعبه گفت: این فضیلت قرار داده شده برای مولا علی(ع) که لحظه تولدشان در خانه کعبه باشد امری اختیاری نیست که فاطمه بنت اسد با خواست خودش فرزندش را در این مکان به دنیا بیاورد.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به آیه شریفه «وَ إِذْ جَعَلْنَا الْبَيْتَ مَثابَةً لِلنّاسِ وَ أَمْنًا وَ اتَّخِذُوا مِنْ مَقامِ إِبْراهيمَ مُصَلًّى وَ عَهِدْنا إِلى إِبْراهيمَ وَ إِسْماعيلَ أَنْ طَهِّرا بَيْتِيَ لِلطّائِفينَ وَ الْعاكِفينَ وَ الرُّكَّعِ السُّجُودِ» گفت: شاید یکی از اسرار و رازها این باشد که وقتی حضرت ابراهیم(ع) قواعد بیت را بالا برد خدای متعال به او وحی کرد که أَنْ طَهِّرا بَيْتِيَ لِلطّائِفينَ وَ الْعاكِفينَ وَ الرُّكَّعِ السُّجُودِ»

وی افزود: کعبه بعد از حضرت ابراهیم و مسلط شدن برخی قبایل تبدیل به بت کده شده بود؛ طبق اقوال تاریخی ۳۶۰ بت در مسجد الحرام و تعدادی نیز درون کعبه بود؛ عملا به خای پرستش خدای یگانه، بت ها پرستش می شد.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد یادآورشد: احتما می دهم شاید یکی از اسراری که حضرت رسول ابتدا به سمت مسجدالاقصی نماز می خواندند و سجده می کردند، همین مساله بوده باشد.

وی اضافه کرد: از روایات استفاده می شود در فتح مکه یک بار که حضرت رسول (ص) وارد کعبه شدند، امیرالمؤمنین(ع) روی شانه پیامبر رفتند و بت ها را از دیوار کعبه جدا کرده و بیرون ریختند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم بیان داشت: آن شخصیتی که برای همیشه کعبه را از بت ها تطهیر کرد حضرت علی(ع) بود، علامه در الغدیر این موضوع را از بیش از ۴۰ مصدر عامی نقل کرده است.

وی گفت: فضیلت تولد در درون خانه خدا فضیلتی بسیار بزرگ است که نصیب هیچ کس نشده و نمی شود

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.