دوشنبه, ۲۷ فروردین , ۱۴۰۳ Monday, 15 April , 2024 ساعت ×
تقدس سرداب غیبت، به خاطر ولادت حضرت مهدی است نه غیبت آن حضرت
۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۵
شناسه : 908
4
گزارش

  گزارشی از سخنرانی آیت الله نجم الدین طبسی در جمع طلاب مدرسه علمیه صدر بازار پیرامون مهدویت آیت الله نجم الدین طبسی در این جلسه با بیان اینکه ۷۰ الی ۸۰ روایت در زمینه غیبت هست که به دلایل غیبت حضرت مهدی (عج) پرداخته است، اظهار کرد: حقیقت این است  که علت غیبت، سِری […]

منبع : سایت ولاء صدیقه کبری
پ
پ

 

گزارشی از سخنرانی آیت الله نجم الدین طبسی در جمع طلاب مدرسه علمیه صدر بازار پیرامون مهدویت

آیت الله نجم الدین طبسی در این جلسه با بیان اینکه ۷۰ الی ۸۰ روایت در زمینه غیبت هست که به دلایل غیبت حضرت مهدی (عج) پرداخته است، اظهار کرد: حقیقت این است  که علت غیبت، سِری از اسرار خداست و بعد از ظهور کشف می‌شود و این دلایل مطروحه حکمت غیبت هستند.

وی با بیان اینکه مراجع عظام تقلید در دوران غیبت نواب عام حضرت هستند، اظهار کرد: هرکس ادعای نیابت خاص داشته باشد از مذهب خارج است، چنانکه شیخ طوسی و ابن قولویه چنین گفته اند.

استاد حوزه علمیه قم در رابطه با فرقه ضاله‌ای که اخیرا خود را پیروان یمانی معرفی کرده است، تصریح کرد: آن که می‌گوید یمانی یکی از امامان هست دیگر از مذهب شیعه خارج است چنانکه امویان و عباسیان هزاران امام داشتند اما ما اثنی عشری هستیم و فقط ۱۲ امام داریم

آیت الله طبسی، پیرامون موضوع انحرافی سرداب غیبت و غیبت امام زمان (عج) عنوان کرد: تقدس سرداب غیبت به خاطر محل ولادت حضرت مهدی(عج) است و ارتباطی به غیبت و ظهور ایشان ندارد، براین اساس مطالبی که در فضای مجازی پیرامون سرداب غیبت و حضور امام زمان(عج) در سرداب است فاقد صحت است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در رابطه با روایت «کل رایه ترفع قبل قیام قائم صاحبها طاغوت» بیان کرد: این روایت باید با دیگر روایات کنار هم دیده شود، در غیر اینصورت قیام مختار، زیدبن علی و … هم طاغوت است در حالیکه این همه روایت در باب امر به معروف و نهی از منکر آمده است.

وی با اشاره به اینکه سیاست خائنانه‌ای در صدر اسلام بوده که تا به امروز ادامه پیدا کرده افزود: اهل بیت(ع) زدایی و خروج اهل بیت از متن زندگی همین سیاست خبیثانه و خصمانه بوده است.

آیت الله نجم الدین طبسی ادامه داد: راه اندازی جریان صحابه و معرفی خلفا به عنوان افضل الناس بعد رسول الله و تساوی بقیه مردم با یکدیگر در راستای این سیاست کثیف بود.

استاد طبسی با بیان اینکه ریشه شبهات اعتقادی و دینی در صدر اسلام است، عنوان کرد: امروز دشمن شبهات هزار سال پیش را پیدا کرده و مطرح می سازد و خیال می‌کند چیز جدیدی یافته در حالیکه این شبهات همه تکراری است و چیز جدیدی برای گفتن ندارند.

وی افزود: این جریان از مدینه شروع شد، فضیلت را برای خلفا معرفی کرد و امام علی (ع) را مخفی کردند، کم کم اینها را در کتب علمی رجال و درایه وارد کردند و به تدریج این فضیلت ساختگی را به یک فرهنگ تبدیل کردند.

وی با بیان اینکه گول مباحث انحرافی همچون فتوحات را نخورید یادآور شد: در کل جنگ های رسول خدا تعداد کشته ها به هزار و ۵۰۰ نفر نرسید در حالی که در فتوحات صحابه در یک جنگ ۷۰ هزار انسان بی گناه را به کشتن دادند ولی امیرالمومنین و حسنین در هیچ یک از این فتوحات شرکت نکردند تا از ننگ این اقدامات مبری باشند.

 

آیت الله طبسی افزود: در روایات آمده که دوران غیبت دوران امتحان دوران ریزش و رویش است بر این اساس زراره به امام صادق گفت چه کنم گمراه نشوم حضرت عرض کرد این دعا را بخوان: اللّهُمَّ عَرِّفْنِی نَفْسَکَ؛ فَإِنَّکَ إِنْ لَمْ تُعَرِّفْنِی نَفْسَکَ لَمْ أَعْرِفْ نَبِیَّکَ اللّهُمَّ عَرِّفْنِی رَسُولَکَ؛ فَإِنَّکَ إِنْ لَمْ تُعَرِّفْنِی رَسُولَکَ لَمْ أَعْرِفْ حُجَّتَکَ اللّهُمَّ عَرِّفْنِی حُجَّتَکَ؛ فَإِنَّکَ إِنْ لَمْ تُعَرِّفْنِی حُجَّتَکَ ضَلَلْتُ عَنْ دِینِی.

 

 

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.