چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳ Wednesday, 17 April , 2024 ساعت ×
نقد و بررسی ادله نقلی قادیانیه، در موعود انگاری غلام احمد قادیانی
۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۲
شناسه : 1306
8
مقاله «میرزا غلام احمد قادیانی»، یکی از مدعیان مهدویت در بین اهل سنت شناخته می شود که در آغاز قرن بیستم میلادی در کشور هندوستان ظاهر شد و پس از او، پیروانش دامنه فعالیت های این فرقه را به پاکستان و برخی از کشورهای اروپایی و آفریقایی گسترش دادند.
نویسنده : سید محمدمهدی رضایی *عزالدین رضانژادرضا ن منبع : فصلنامه علمی_پژوهشی انتظار موعود
پ
پ

چکیده مقاله:

«میرزا غلام احمد قادیانی»، یکی از مدعیان مهدویت در بین اهل سنت شناخته می شود که در آغاز قرن بیستم میلادی در کشور هندوستان ظاهر شد و پس از او، پیروانش دامنه فعالیت های این فرقه را به پاکستان و برخی از کشورهای اروپایی و آفریقایی گسترش دادند.

غلام احمد، احادیثی را که درباره امام مهدی (عج) وارد شده و ایشان را از اولاد حضرت فاطمه (ع) معرفی می کند؛ ضعیف دانسته و با توجه به حدیثی که در بعضی از کتاب های اهل تسنن نقل شده و بیش تر علمای اهل سنت آن را نامعتبر دانسته اند؛ بر این عقیده است که مهدی همان عیسی است و در ادامه با این ادعا که روح حضرت عیسی (ع) در او تجلی یافته، خود را «مهدی موعود» معرفی می کند.

قادیانی در این موضوع، ادله و نشانه هایی کلی، از قبیل الهام، پیشگویی و مباهله را مطرح کرده است؛ ما در این نوشتار، به نقد و بررسی ادله نقلی وی که در باب علائم ظهور و یگانگی عیسی و مهدی (ع)، مطرح کرده است، خواهیم پرداخت.

 

برای دریافت نسخه PDF این مقاله، اینجا کلیک نمایید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.