دوشنبه, ۲۸ اسفند , ۱۴۰۲ Monday, 18 March , 2024 ساعت ×
دوره تخصصی تربیت مبلّغ غدیر برگزار شد
۰۲ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰
شناسه : 1351
7
گزارش حوزه/ دوره تخصصی تربیت مبلغ غدیربا حضور ۲۰۰ نفر از طلاب خواهر و برادر به صورت حضوری و مجازی به همت مرکز آموزش‌های کاربردی دفتر تبلیغات اسلامی و با مشارکت مرکز تخصصی امام‌شناسی برگزار شد.
منبع : خبرگزاری حوزه
پ
پ

 

حوزه/ دوره تخصصی تربیت مبلغ غدیربا حضور ۲۰۰ نفر از طلاب خواهر و برادر به صورت حضوری و مجازی به همت مرکز آموزش‌های کاربردی دفتر تبلیغات اسلامی و با مشارکت مرکز تخصصی امام‌شناسی برگزار شد.

حجت‌الاسلام مهدی اسفندیاری، معاون آموزش مرکز تخصصی امام شناسی در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه، ضمن ارائه گزارشی از فرایند برگزاری دوره تخصصی تربیت مبلغ غدیر، اظهار داشت: در دوره تربیت مبلغ ضمن ارائه گزارشی از بستر تاریخی و جغرافیای واقعه غدیر، موضوع امامت و وصایت در امت‌های پیشین و نیز غدیر جانشینی از دیدگاه مستشرقان بررسی می‌گردد.

وی، غدیر در آئینه آداب و اعمال را از دیگر محورهای ارائه شده در این دوره توصیف کرد و اظهار داشت: امامت در حدیث غدیر، جایگاه و اهمیت غدیر، غدیر و مستبصران و بحث وارث غدیر از دیگر موضوعات دوره تخصصی تربیت مبلغ غدیر خواهد بود.

مسئول علمی دوره تربیت مبلغ غدیر، در ادامه با بیان این که این دوره با مشارکت مرکز تخصصی امام‌شناسی و مرکز آموزش‌های کاربردی دفتر تبلیغات اسلامی برگزار می‌گردد، اظهار داشت: موضوع اهمیت اقدام ویژه در موضوع غدیر در قطب تعمیق باورهای دینی دفتر تبلیغات اسلامی مطرح گردید؛ لذا در همکاری با مرکز تخصصی امام‌شناسی برنامه‌ریزی‌های لازم برای برپایی دوره تخصصی برای مبلغان پیگیری شد.

وی، گزارشی از رویکردهای مرکز تخصصی امام‌شناسی ارائه کرد و یادآور شد: این مرکز رسالت ترویج مباحث امامت در داخل کشور و در گام‌های پیشرو برای عرصه بین‌المللی را هدف‌گذاری نموده است. ازآنجایی‌که غدیر عمده‌ترین بحث در امامت شناسی است؛ لذا مرکز تخصصی امام‌شناسی بر آن است تا تمام همت خود را برای تربیت کارشناسان فرهنگ غدیر به کار گیرد.

حجت‌الاسلام اسفندیاری با بیان این که گفت و گوهای نحوه برگزاری این دوره از سه ماه قبل و در کمیته‌های تخصصی بررسی شده است، اظهار داشت: در فرایند تصویب دروس، نوع محتوا و قالب‌های ارائه و نحوه برگزاری و هدف‌گذاری دوره‌، ۲۷ جلسه تخصصی برگزار شد.

معاون آموزش مرکز تخصصی امام شناسی، ضمن اشاره به این که پشتیبانی محتوایی و علمی از این دوره بر عهده مرکز تخصصی امام شناسی و اجرای آن بر عهده مرکز آموزش‌های کاربردی دفتر تبلیغات است، خاطرنشان کرد: با توجه‌ به گستره استقبال‌های صورت‌گرفته از سوی مبلغان، این دوره در دو قالب حضوری و مجازی برگزار می‌گردد.

مسئول علمی این دوره، با تأکید بر این تمام کلاس‌های این دوره تخصصی به‌صورت ویژه با بالاترین کیفیت استودیو ضبط می‌گردد، اظهار داشت: محتواهای تخصصی این دوره، برای ۳۰ دوره آتی و با حضور بیش از ۲ هزار نفر از مبلغان سراسر کشور استفاده و مباحث تخصصی به‌صورت هم‌زمان، در سه قالب حضوری، آفلاین و آنلاین ارائه خواهد شد.

حجت‌الاسلام اسفندیاری به گستره مشارکت ۲۰۰ نفری طلاب خواهر و برادر به صورت حضوری و مجازی در این دوره اشاره و با بیان این که محتواها مشتمل بر ۱۱ سرفصل و ۷۰ عنوان ارائه می‌گردد، اظهار داشت: حدیث و نیز بخش شبهات غدیر، مهم‌ترین سرفصل‌های این دوره را به خود اختصاص می‌دهند.

وی، افزود: سعی نموده‌‎ایم تا عمده زمان این دوره را برای اعتبارسنجی و دلالت حدیث غدیر و نیز بررسی بسته شبهات ناظر به موضوع غدیر اختصاص دهیم؛ کتاب « غدیر/ جلد نخست اسانید و دلالت» به نگارش محمد علی موحدی، پایه مباحث این دوره در ارائه مباحث حدیث، تاریخچه و جغرافیای غدیر است.

معاون آموزش مرکز تخصصی امام شناسی، با بیان این که این دوره از ۲۸ خردادماه تا ۶ تیرماه در حال برگزاری است، یادآور شد: مخاطبین این دوره از مبلغان برتر کشوری بوده، تعدادی از امامت پژوهان و شرکت‌کنندگان در دوره‌های تخصصی امامت نیز در آن شرکت نموده‌اند.

وی، به تنوع اعزام مبلغ و اعزام مبلغ تخصصی در فرایند برگزاری این دوره‌ها اشاره کرد و اظهار داست: در کنار اعزام مبلغان، مبلغان تخصصی در حوزه غدیر شناسی اعزام و در مسیر تبیین دقیق حدیث غدیر و پاس

خ به شبهات متناظر برخواهند آمد.

حجت‌الاسلام اسفندیاری مواجهه حکیمانه، عالمانه و عاقلانه با مسئله غدیر و امامت را از مهم‌ترین اهداف این دوره برشمرد و اذعان داشت: بحث غدیر با رویکرد جهاد تبیین و مبتنی بر اتحاد میان مسلمین که همواره مورد تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی است، همواره موردتوجه قرار می‌گیرد.

معاون آموزش مرکز تخصصی امام شناسی، غدیر را عنصر اصلی اتحاد اسلامی و نیازمند گسترش عالمانه و حکیمانه در فضای جامعه اسلامی دانست و اظهار داشت: اگر به‌صورت اصولی و علمی به غدیر نپردازیم، خودبه‌خود مثل بعضی از حقایق دین کم‌رنگ خواهد شد.

وی، در بخش پایانی سخنان خود با تأکید بر این که غدیر اساس بحث امامت و امامت رکن اسلام است، خاطرنشان کرد: اگر امامت نباشد سایر امور دین نیز قابلیت شناخت صحیح نخواهد داشت؛ چرا که امامت بنیان و کلید همه معارف است.

حجت‌الاسلام اسفندیاری، تصریح کرد: غدیر مبتنی بر پشتوانه دانش و مهارت مبلغان می‌تواند به‌صورت گسترده در بلاد اسلامی مطرح گردد. این دوره بر آن است تا در کنار دانش‌افزایی، مهارت ارائه را نیز به مبلغین تبیین نماید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.