دوشنبه, ۲۸ اسفند , ۱۴۰۲ Monday, 18 March , 2024 ساعت ×
گزارشی از نرم افزار «اعلام الهدایة»
۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۹
شناسه : 911
2
معرفی نرم‌‌ افزار از جمله امکانات این برنامه می توان از دسترسی به متن و فهرست تمام آثار موجود در برنامه و امكان انتخاب فهرست درختی و گزینشی و ارتباط آن‌ ها با متن، به همراه قابلیت تطبیق دوسویه متن و فهرست و...
پ
پ

 

به همت مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور، نرم‌‌ افزار «اعلام الهدایه؛ پیشوایان هدایت» که روایتگر سیره ائمه معصومان (علیهم السلام) است، منتشر شده است. محتوای این برنامه، مخاطب را با اوضاع: اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و مذهبی دوران زندگانی امامان معصوم (علیهم السلام) آشنا می‌‌ گرداند.

در راستای تبیین حیات و سیره طیّبه اهل بیت (علیهم السلام)، معاونت فرهنگی مجمع جهانی اهل بیت (علیهم السلام) طی سالهای ۱۳۷۵ – ۱۳۸۰ ش به تألیف موسوعه‌ ای با نام «أعلام الهدایه، پیشوایان هدایت» به همّت جمعی از پژوهشگران گروه سیره و تاریخ اقدام نمود و زندگانی چهارده معصوم (علیهم السلام) را با نگاهی تربیتی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی به تدوین درآورد و با روشی بدیع، در ۱۴ جلد مستقل و هماهنگ به چاپ رساند. این مجموعه به معرفی یکایک اهل بیت (علیهم السلام) می‌ پردازد و نقش آن بزرگواران را در عرصه‌ های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی به تفصیل تبیین می‌نماید.

این موسوعه با تاریخ زندگانی نبی اکرم (صلّی الله علیه وآله) آغاز شده و با تبیین سیره خاتم اوصیا، حضرت ولی عصر(عج) پایان می‌ پذیرد.

 

محتوا :

متن كامل دو كتاب ارزشمند: «أعلام الهدايه؛ پيشوايان هدايت»، مشتمل بر ۱۴ جلد نسخه عربی و ۱۴ جلد نسخه فارسی

از جمله امکانات این برنامه می توان از دسترسی به متن و فهرست تمام آثار موجود در برنامه و امكان انتخاب فهرست درختی و گزینشی و ارتباط آن‌ ها با متن، به همراه قابلیت تطبیق دوسویه متن و فهرست و…

جستجوی ساده و پیشرفته در متن و فهرست كتب برنامه

دسترسی به متن کامل چند دوره لغت‌ نامه با امکان دسترسی به ریشه و مشتق کلمات

دسترسی به اطلاعات مفیدی در باره نسخه‌ شناسی هر یك از كتب

امكان انتقال متن یا فهرست مورد نظر به قسمت یادداشت برنامه

و برخی امکانات دیگر نام برد

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.