پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت ×
آیین اختتامیه طرح ملی تربیت مبلغ غدیر ۱۴۰۱در بنیاد بین المللی امامت برگزار شد.
۲۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۷
شناسه : 2144
5
در دهه امامت و ولایت حجت الاسلام مهدی اسفندیاری، معاون آموزش مرکز تخصصی امام شناسی، پیش از ظهر امروز در آئین اختتامیه طرح ملی تربیت مبلغ غدیر که در سالن اجتماعات بنیاد بین المللی امامت برگزار شد، گزارشی از فرایند برپایی این طرح ارائه کرد. وی به همکاری مرکز آموزش های کاربردی دفتر تبلیغات اسلامی، جامعه الزهرا و نهادهای حوزوی در طرح ملی تربیت مبلغ غدیر اشاره کرد و اظهار داشت: فرایند برپایی این دوره با تاسیس میز غدیر آغاز و تربیت نیروهای بومی مبلغان غدیر در دو قالب حضوری، برخط و آفلاین برگزار شد.
منبع : بنیاد بین المللی امامت
پ
پ

مسئول علمی دوره تربیت مبلغ غدیر خبر داد؛
شرکت ۲ هزار نفری طلاب سراسر کشور در طرح ملی غدیر
حجت الاسلام اسفندیاری با بیان این که برای غدیر امسال تربیت بیش از ۲ هزار مبلغ غدیر هدفگذاری شده است، گفت: نشست‌های اقشاری طرح ملی تربیت مبلغ غدیر در اقصی نقاط ایران برگزار شد.


حجت الاسلام مهدی اسفندیاری، معاون آموزش مرکز تخصصی امام شناسی، پیش از ظهر امروز در آئین اختتامیه طرح ملی تربیت مبلغ غدیر که در سالن اجتماعات بنیاد بین المللی امامت برگزار شد، گزارشی از فرایند برپایی این طرح ارائه کرد.
وی به همکاری مرکز آموزش های کاربردی دفتر تبلیغات اسلامی، جامعه الزهرا و نهادهای حوزوی در طرح ملی تربیت مبلغ غدیر اشاره کرد و اظهار داشت: فرایند برپایی این دوره با تاسیس میز غدیر آغاز و تربیت نیروهای بومی مبلغان غدیر در دو قالب حضوری، برخط و آفلاین برگزار شد.
مسئول علمی دوره تربیت مبلغ غدیر، به سختی‌ها و دشواری‌های برپایی دوره‌های تخصصی در سطح ملی اشاره و نشست‌های اقشاری این طرح در اقصی نقاط ایران را مورد توجه قرار داد و ابراز داشت: مدارس علمیه برادران و خواهران سراسر کشور استقبال زاید الوصفی نسبت به برگزاری دوره آشنایی با غدیر دارند.
وی پرده‌خوانی، ارائه محتواهای تخصصی و ضبط برنامه را از فرایندهای برگزاری این طرح عنوان کرد و اذعان داشت: مرکز آموزش های علمی کاربردی دفتر تبلیغات اسلامی همکاری وافری را در ضبط برنامه های تخصصی و ارائه آن بر بستر فضای مجازی داشته است.
حجت الاسلام اسفندیاری با اشاره به این که ۱۵۰۰ نفر از طلاب به صورت آفلاین در طرح ملی تربیت مبلغ غدیر شرکت کردند، خاطرنشان کرد: در جامعه الزهرا دوره موفقی برگزار و ۱۰۰ نفر از بانوان به صورت حضوری در طرح ملی تربیت مبلغ غدیر مشارکت نمودند.
مسئول علمی دوره تربیت مبلغ غدیر، دوره کرمانشاه، گلستان، بوشهر و البرز را از موفق‌ترین دوره‌های طرح ملی تربیت مبلغ غدیر توصیف کرد و ابراز داشت: علی رغم تمام محدودیت‌ها و چالش‌های میدانی، برنامه‌های متعدد و موفقی از صبح تا شب برگزار شد.
حجت الاسلام اسفندیاری با بیان این که برای حوزه خراسان دوره های فراوان و بسته‌های ویژه‌ای در نظر گرفته شده بود، خاطرنشان کرد: برای غدیر امسال تربیت بیش از ۲ هزار مبلغ غدیر هدفگذاری شده است؛ امیدواریم بتوانیم میز غدیر که با مشارکت نهادهای حوزوی برپا شده، را تقویت نماییم.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی؛
لزوم بهره‌گیری از الگوهای نوین تبلیغی

حجت الاسلام والمسلمین روستاآزاد، پیش از ظهر امروز در آئین اختتامیه طرح ملی تربیت مبلغ که در سالن اجتماعات بنیاد بین المللی امامت برگزار شد، با بیان این که منزلت امیرالمومنین علی علیه السلام همچنان در حوزه های علمیه غریب است، اظهار داشت: حضور طلاب در دوره‌های تخصصی تربیت مبلغ غدیر قابل توجه است. امیدواریم این دوره در شهرستان‌ها گسترده تر از پیش دنبال گردد.


وی در ادامه گزارشی از فعالیت‌های دفتر تبلیغات اسلامی در طراحی ایده‌ها، روش‌ها و راهکارهای تبلیغی با مشارکت فضلا، اندیشمندان و منبری‌های تراز کشور ارائه کرد و خاطرنشان ساخت: در کنار اعزام مبلغ، برپایی دوره آموزش تربیت مبلغ تخصصی، ناظر به آسیب شناسی‌های دوره و اهداف دنبال می‌شود.
وی با بیان این که نیاز است تا الگوهای نوینی برای انتقال مباحث معرفتی پیگیری شود، خاطرنشان ساخت: باید قالب‌ها و فضاهای نوینی چون؛ بازی، اتاق معما، کافه سوال و…. را برای انتقال مفاهیم غدیر به کار گیریم.
حجت الاسلام والمسلمین روستا آزاد در بخش پایانی سخنان خود از تمام تلاشگران برپایی دوره ملی تربیت مبلغ غدیر تقدیر نمود و اظهار داشت: امیدواریم مصداق اتصال به علم مطلق که امیر المومنین علیه السلام است، قرار گیریم.

 

مدیر بنیاد بین المللی امامت:
با هم افزایی ظرفیت‌های کوچک، کارهای بزرگی رقم خواهیم زد.


امیدواریم بتوانیم کنسرسیوم و ترکیبی از نهادهای مرتبط با امامت را در راستای تقویت هم‌افزایی‌ها و فعال‌سازی ظرفیت‌های متقابل گردهم جمع آوریم.
به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سبحانی پیش از ظهر امروز در آئین اختتامیه دوره ملی تربیت مبلغ غدیر، از تمام مشارکت‌کنندگان توسعه فرهنگ امامت و ولایت در ایام غدیر تقدیر نمود و یادآور شد: برگزاری باشکوه دوره ملی تربیت مبلغ غدیر در عین ارزشمندی، بار مسئولیت ما را افزایش می‌دهد.
رئیس مرکز تخصصی امام شناسی بر اهمیت هم افزایی ظرفیت‌های مراکز علمی حوزه در ارتباط با یکدیگر تاکید و خاطرنشان کرد: در این همگرایی‌ها پویاتر از همیشه می‌توان عمل نمود و با بهره‌گیری از ظرفیت‌های کوچک، کارهای بزرگی را رقم زد.
وی با بیان این که نیاز است تا مجموعه‌ای از ظرفیت‌ها تلاش کنند تا امر امامت، ولایت و فرهنگ امامت توسعه یابد، خاطرنشان کرد: اگر شعائر بدون معرفت صحیح باشد، زمینه‌های ایجاد ضعف، انحراف و مشکلات را به دنبال خواهد داشت؛ چرا که ناگاهان و منحرفان از بستر شعائر بدون معرفت، سوء استفاده می‌کنند.
حجت الاسلام والمسلمین سبحانی به ظرفیت‌های بزرگ فرهنگی و تبلیغی کشور اشاره کرد و یادآور شد: عاشورا، غدیر و نیمه شعبان سه رکن اساسی معرفت شیعی است که همواره باید مورد تاکید تمام نهادهای دینی و فرهنگی کشور قرار گیرد.
رئیس بنیاد بین المللی امامت بر اهمیت ساماندهی محتواها در بحث غدیر و مسئله مهدویت تاکید کرد و ابراز داشت: باید با تاسیس و تقویت میزهای تخصصی و بهره گیری از ابزارها، شیوه ها و قالب های متنوع و با حضور حداکثری متولیان، به امر فرهنگ سازی اهل بیتی سرعت بخشیم.
وی به چگونگی تبدیل فرهنگ امامت و ولایت به معرفت عام را مورد توجه قرار داد و یادآور شد: عاشورا بخش مهمی از فرهنگ کشور و جهان تشیع است و هنوز بحث غدیر و مسئله امامت و ولایت به این جایگاه نرسیده است؛ لذا باید ارتقاء سطح آگاهی و نهضت آشنایی با مبانی قرآنی و اهل بیتی را در حوزه امامت و ولایت رقم زنیم.
حجت الاسلام والمسلمین سبحانی در بخش پایانی سخنان خود با بیان این که نیاز است تا مجموعه مراکز و نهادها، با همراهی در این عرصه کانون مشترکی تاسیس کنند، اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم کنسرسیوم و ترکیبی از نهادهای مرتبط با امامت را در راستای تقویت هم افزایی ها و فعال سازی ظرفیت های متقابل گرد هم جمع آوریم.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.