چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
برگزاری کارگاه های امامت شناسی ، امام‌شناسی و پاسخ به شبهات، با حضور اساتید، کادر و تعدادی از طلاب پایه چهارم و پنجم در مدرسه علمیه الزهرا(س) شیروان
۱۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۳
شناسه : 1700
5
کارگاه مهارتی تبلیغی با همکاری مرکز تخصصی امام شناسی برگزار گردید به همت مدرسه علمیه الزهرا(س) شیروان و با هدف ارتقاء سطح توانمندی‌های اساتید و مهارت‌افزایی در دوره‌های مقدماتی و تکمیلی، اعزام اساتید به روستا و شهرهای اطراف و همچنین در راستای تدریس و سخنرانی طلاب دوره‌های امامت‌شناسی، امام‌شناسی و پاسخ به شبهات برگزار شد.
منبع : خبرگزاری حوزه علمیه خراسان
پ
پ

مسئول تبلیغی مدرسه علمیه الزهرا(س) شیروان از برگزاری كارگاه‌های امامت‌شناسی، امام‌شناسی و پاسخ به شبهات، با حضور اساتید، کادر و تعدادی از طلاب پایه چهارم و پنجم در این مدرسه علمیه خبر داد.

 به گزارش خبرگزاری حوزه علمیه خراسان، معصومه علي‌محمدپورگفت: به همت مدرسه علمیه الزهرا(س) شیروان و با هدف ارتقاء سطح توانمندی‌های اساتید و مهارت‌افزایی در دوره‌های مقدماتی و تکمیلی، اعزام اساتید به روستا و شهرهای اطراف و همچنین در راستای تدریس و سخنرانی طلاب دوره‌های امامت‌شناسی، امام‌شناسی و پاسخ به شبهات برگزار شد.

وی ادامه داد: مسئول اجرای اين برنامه حجت‌الاسلام و المسلمين حسين اسكندري شهركهنه، عضو پژوهشگاه بنياد فرهنگ امامت در قم ميباشد و اساتيد این کارگاه‌های مهارتی نیز حجت‌الاسلام و المسلمين نجف‌زاده استاد امامت‌شناسي و حجت‌الاسلام و المسلمين حاجي‌قاضي استاد امام‌شناسي بودند.

مسئول تبلیغی مدرسه علميه الزهرا(س) شیروان با اشاره به اینکه كارگاه مهارتي امامت‌شناسي و امام‌شناسي، در ۸ جلسه برگزار شد، افزود: كارگاه امام‌شناسي و پاسخ به شبهات، با حضور حجت‌الاسلام حاجي‌قاضي از تاريخ ۲۹ اردیبهشت ماه تا ۱۹ خردادماه، پنج‌شنبه‌ها از ساعت ۷  الي ۱۳ به مدت ۴ هفته  و همچنین کارگاه مهارتی امامت‌شناسی نیز از ۱۴ اردیبهشت‌ماه تا ۱۳ خردادماه ۱۴۰۱ با ارائه حجت‌الاسلام نجف‌زاده در جمع اساتيد و كادر و تعدادي از طلاب پايه چهارم و پنجم این مدرسه علمیه برگزارشد.

خانم علی‌محمدپورتصریح کرد: نگاهي به دلالت‌هاي حديث ولايت، بررسي اشكالات بر حديث ولايت، شأن نزول آيه ولايت، امامت علي(ع) در آيه ولايت، شبهه‌هايي درباره آيه ولايت، حديث ولايت و راويان آن، نگاهي به راويان حديث منزلت، نگاهي به دلالت‌هاي حديث منزلت، دلالت حديث منزلت بر خلافت اميرالمومنين(ع)، تلاش‌هاي علمي بر ردّ حديث منزلت، از جمله مطالب مطرح شده در دوره امام‌شناسي می‌باشد.

وی اضافه کرد: اثبات ضرورت امامت، اشاعره و ضرورت امامت، معتزله و ضرورت امامت، امامیه و ضرورت امامت، قاعده امکان اشرف، واسطه فیض، نیاز شرع به مفسّر، عصمت و اختیار، افضلیت و…، بر اساس کتاب امامت‌پژوهی نیز از مطالب عنوان شده در دوره امامت‌شناسی است.

مسئول تبلیغی مدرسه علميه الزهرا(س) شیروان گفت: اين كارگاهها به مدت ۵ ساعت، در روزهای پنج شنبه طی ۸ جلسه برگزار شد و بعد از اتمام هر دوره، جزوات در كانال بارگزاري و آزمون به عمل آمد.

خانم علی‌محمدپور ادامه داد: در این کارگاه‌ها، طلاب به گروه‌هاي چهار نفره تقسيم می‌شدند و هر گروه با استاد مربوطه به صورت مجازي وآنلاين، هر هفته به مدت يك ساعت برای پاسخگويي به شبهات و ارائه مطالب پژوهشي به استاد، كلاسها را دنبال می‌کردند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.