شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024 ساعت ×
حجت‌الاسلام و المسلمین محمدتقی سبحانی توسعه ارتباطات مجازی را در رساندن معارف اسلامی بسیار مؤثر و حائز اهمیت معرفی کرد.
۲۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۸
شناسه : 5736
13
رئیس بنیاد بین‌المللی امامت؛ حجت‌الاسلام و المسلمین سبحانی جریان شناسی رویدادهای فرهنگی، فکری و اخلاقی را یکی از کارهای ضروری برای توسعه گفتمان علوی عنوان کرد.
منبع : بنیاد بین المللی امامت
پ
پ

 حجت‌الاسلام و المسلمین محمدتقی سبحانی، رئیس بنیاد بین‌المللی امامت  طی سخنانی در نخستین همایش اساتید بین‌المللی جهانی‌سازی گفتمان علوی که در مؤسسه آموزش‌های کوتاه مدت و فرصت‌های مطالعاتی جامعةالمصطفی برگزار شد، در سخنانی اظهار کرد:جهانی سازی گفتمان‌های شش گانه ریشه در هوشمندی و احساس وظیفه‌ای بزرگ دارد و همه ما موظفیم این برنامه را به بهترین شکل کمک کنیم تا دوستداران حقیقت به این معارف دسترسی پیدا کنند.

استاد حوزه علمیه قم، توسعه ارتباطات مجازی را در رساندن معارف اسلامی بسیار مؤثر و حائز اهمیت معرفی کرد و افزود: مجموعه امامت پژوهان بنیاد به زبان‌های مختلف متون درسی را آماده کرده‌اند و اساتیدی در محافل مختلف در حال تدریس هستند. لذا در این عرصه آمادگی لازم را برای همکاری و تعامل علمی و دانشی را در حد توان داریم.

توسعه گفتمان علوی

رئیس بنیاد بین‌المللی امامت کاربردی سازی فرهنگ غدیر و علوی را در توسعه گفتمان علوی مهم توصیف کرد و ادامه داد: معرفی رویداد غدیر و اصل امامت و ولایت، همچنین جایگاه امیرمؤمنان امام علی(ع) در تمامیت دین و ظهور حضرت و خاندان حضرت بسیار مهم است ولی دنیای امروز دنبال نتیجه و فایده است.

مؤسسه آموزش‌های کوتاه مدت با زمینه‌های بین‌المللی

حجت‌الاسلام والمسلمین سبحانی جریان شناسی رویدادهای فرهنگی، فکری و اخلاقی را یکی از کارهای ضروری برای توسعه گفتمان علوی عنوان کرد و گفت: المصطفی و مؤسسه آموزش‌های کوتاه مدت با زمینه‌های بین‌المللی می‌تواند جریان شناسی رویدادهای فرهنگی، فکری و اخلاقی جامعه را انجام دهد، همچنین با یک بسته‌بندی امروزی و نوین می‌توان پیام‌ها را بسته‌بندی و ارائه کرد تا پاسخ‌گوی نیازهای فعلی جامعه باشد.

در ادامه این همایش بین‌المللی جمعی از اساتید غیرایرانی جامعةالمصطفی به بیان نکاتی پیرامون تببین گفتمان‌های دینی مطرح شده پرداختند.

عملیاتی نمودن گفتمان علوی و جهانی سازی

حجج اسلام والمسلمین فردوس احمد میر از کشور هندوستان، شیخ صلاتی از کشور نیجریه و استفان شفر از کشور آلمان در این همایش به تبیین مباحثی در حوزه منابع مرتبط با ولایت، اهمیت گفتمان سازی علوی و رساندن پیام آن به بشریت، تبیین آسیب‌ها در اثر عدم عمل به ولایت و عملیاتی نمودن گفتمان علوی و جهانی سازی آن مطالبی را ارائه کردند.

اولین همایش یک‌روزه اساتید بین‌المللی جهانی‌سازی گفتمان علوی از سوی مؤسسه آموزش‌های کوتاه مدت با همکاری بنیاد بین‌المللی امامت و بنیاد بین‌المللی غدیر برگزار شد.

اولین همایش اساتید بین المللی جهانی‌سازی گفتمان علوی برگزار می‌گردد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ایمانی پور رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با مدیران مؤسسه البیان للتواصل و التاصیل و بنیاد بین‌المللی امامت دیدار کردند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.