سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 30 April , 2024 ساعت ×
معاونت فرهنگی بنیاد بین المللی امامت با همکاری جناح کوئیز از ۱۸ آذر ماه در ۱۸ موضوع فاطمی به مدت ۱۸ روز این رویداد ارزشمند را برگزار خواهد نمود.
۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۶
شناسه : 7010
3
در نشست مشترک معاونت فرهنگی بنیاد بین المللی امامت با مدیر موسسه جناح مطرح شد؛ در رویداد فاطمی جناح کوئیز فرایندی ترسیم شده تا کاربران ناظر به موضوعات محوری در طراحی سوال مشارکت فعالی داشته باشند.
منبع : بنیاد بین‌المللی امامت
پ
پ

اهمیت بازشناسی و نشر معارف فاطمی

حجت الاسلام والمسلمین سید حسن سبزواری معاون فرهنگی بنیاد بین المللی امامت، ضمن تسلیت ایام سوگواری شهادت صدیقه طاهره فاطمه زهرا سلام الله علیها بر اهمیت بازشناسی و نشر معارف فاطمی در جامعه تاکید نمود و با بیان این که مسئله امامت در میان اصول دین حائز اهمیت است و هر فرد و گروه و تمام آحاد جامعه را مخاطب خود قرار داده است، اظهار داشت: با توجه به ارتباط عمیق و همسوی امامت با موضوعات دینی «از مسأله توحید و نبوت تا مسائل عرصه های اجتماعی »ملاحظه می کنیم همه با مسئله امامت به نوعی ارتباط دارد.

امامت  اهل بیت علیهم السلام مایه امنیت از هر گونه تفرقه و پراکندگی

معاون فرهنگی بنیاد بین المللی امامت بحث همگرایی و همدلی در میان آحاد بشریت را از آرزوهای بشریت دانست و با بیان این که اگر بتوانیم عاملی را معرفی کنیم که موجب همدلی و اتحاد در میان جوامع بشری شود، آن مسئله امامت و فرهنگ سازی آن است، اظهار داشت: صدیقه طاهره سلام الله علیها در خطبه مبارکشان تصریح نمودند: «جعل الله طاعتنا نظاما للملة و امامتنا أمانا من الفرقة» خداوند متعال اطاعت و پیروی از اهل بیت علیهم السلام را مایه نظم و انسجام جامعه و امامت ما را مایه امنیت از هر گونه تفرقه و پراکندگی قرار داده است.


وی با استناد به فرمایش حضرت صدیقه سلام الله علیها افزود: با توجه به این پیامد مهم و زیبای اصل سترگ امامت، وظیفه ما در مسیر نشر فرهنگ امامت مبرهن می شود.

«موکب اول»؛ معرفت و شناخت امام و حجت خدا

از همین رو تمام فعالیتهای فرهنگی بنیاد بین المللی امامت که با عنوان «موکب اول» شناخته می‌شود، بیانگر آن است که نخستین جایگاه و نقطه‌ای که هر فردی برای کسب معارف و رسیدن به حقایق دین به آن نیاز دارد، معرفت و شناخت امام و حجت خدا است.

رویکرد فاطمیه؛ مباحث فرهنگ امامت

معاونت فرهنگی بنیاد بین المللی امامت افزود: برنامه های مختلفی  برای اقشار مختلف و عموم جامعه در دست دارد و در فصل جدید سعی بر اینست با رویکرد فاطمیه مباحث فرهنگ امامت را با تأکید بر گفتار و رفتار صدیقه طاهره سلام الله علیها و معارف فاطمی برای اقشار و عموم جامعه در قالب های گوناگون بیان نماییم.
وی با اشاره به این که در معاونت فرهنگی بنیاد بین المللی امامت مخاطبین ما بیش از ۱۲ گروه در سطوح مختلف سنی و علمی هستند، اظهار داشت: این معاونت در مناسبت های چهارگانه مهم در طول سال اعم از فاطمیه، نیمه شعبان، غدیر و مباهله، محرم و صفر به ویژه اربعین برنامه های مختلفی در ساختار گوناگون طراحی نموده است.

برنامه های فرهنگی موکب اول؛ ناظر به فراخور نیازهای مخاطبین گوناگون سطوح مختلف جامعه

حجت الاسلام والمسلمین سید حسن سبزواری گزارشی از برنامه های فرهنگی بنیاد بین المللی امامت ارائه و با اشاره به این که بیش از ۳ هزار مخاطب از عموم مردم در جشنوراه حکایت حضور شرکت کردند و در مناسبت اربعین ویژه کسانی که در مسیر پیاده روی کربلا و نیز مشهد الرضا علیه السلام حضور داشتند، برنامه های متنوعی را تدوین و اجرا نمودیم.


وی با بیان این که ناظر به فراخور نیازها مخاطبین گوناگون سطوح مختلف جامعه برنامه های متنوعی طراحی شده است، خاطرنشان کرد: این معاونت با توجه به تجربه خود در برنامه‌های فرهنگی، به جهت افزایش همدلی و همراهی با نهادها و موسسات گوناگون، توان و استعداد طرحهای مختلف مباحث امامتی و معارف اعتقادی در میان سطوح مختلف مردم است.

برنامه های معاونت فرهنگی بنیاد بین‌المللی امامت

معاون فرهنگی بنیاد بین المللی امامت به برنامه های مهم رویداد فاطمیه اشاره نمود و اذعان‌داشت: در رویداد فاطمیه ۱۵ برنامه را برای افراد و سطوح مختلف اجرا خواهیم نمود، اظهارداشت: برپایی دو کارگاه آموزشی بیان معارف فاطمی ویژه مربیان به صورت مجازی و حضوری و نیز طرح دوره های آموزشی تربیت مبلغ فاطمی در دو سطح مقدماتی و تکمیلی از جمله برنامه هایی است که برای ایام فاطمیه ترسیم شده است که با همکاری مرکز آموزشهای کاربردی دفتر تبلیغات در حال اجراست.
وی با بیان این که در سطح مقدماتی طرح دوره های آموزشی تربیت مبلغ فاطمی از ۹ استاد در ضمن ۱۲ جلسه و در دوره تکمیلی از ۱۰ استاد در ۳۰ جلسه بهره مند شده ایم، یادآور شد: سلسله وبینارهای فاطمی از دیگر برنامه هایی است که با ۵ موضوع و بهره مندی از ۵ استاد برگزار شده است.
حجت الاسلام والمسلمین سید حسن سبزواری برپایی نشست های معرفت افزایی ویژه بانوان را از دیگر برنامه های محوری بنیاد بین المللی امامت در ایام فاطمیه دانست و اذعان داشت: عزیزان ناشنوا از جمله گروه هایی هستند که باید در جامعه مورد تفقد علمی و معرفتی قرار بگیرند؛ لذا بنیاد بین المللی امامت در طول سال برنامه های متعددی را مختص ناشنوایان عزیز ویژه مباحث امامتی ارائه می کند.


وی نشست تخصصی فرهنگی جایگاه حضرت زهرا سلام الله علیها در ادیان ابراهیمی را از جمله مباحث ارائه شده در ایام فاطمیه دانست و ابراز داشت: یکی دیگر از فعالیت های فرهنگی بنیاد بین المللی امامت سلسله کارگاه های محتوایابی تبلیغ امامتی است که در قالب این کارگاه‌های مهارت افزایی بتوانند مباحث و معارف امامتی را اصطیاد و به دست بیاورند.

اعزام گسترده مبلغ در مناسبت های مختلف تبلیغی

معاون فرهنگی بنیاد بین المللی امامت در ادامه گزارشی از برپایی همایش دختران فاطمی در آستانه میلاد حضرت زهرا سلام الله علیها ارائه نمود و با اشاره به این که یکی دیگر از اهداف بلند معاونت فرهنگی بنیاد بین المللی امامت، اعزام گسترده مبلغ در مناسبت های مختلف تبلیغی است، خاطرنشان کرد: در بازه زمانی فاطمیه در ۲ اعزام مستقل به برخی از استان‌ها از اساتید امامتی و مبلغان این حوزه بهره مند می شویم که اعزام اول در حال اجراست.
معاونت فرهنگی بنیاد بین المللی امامت پاسخگو بودن به شبهات فرهنگی در قالب نگارش و تدوین را از اهداف معاونت فرهنگی بنیاد بین المللی امامت توصیف نمود و اذعان داشت: بنیاد بین المللی امامت علاوه بر برگزاری یادداشت های علمی نسبت به حضرت زهرا سلام الله علیها، پاسخ به پرسش های فاطمی را رسالت خود می داند که با همکاری پژوهشکده امامت دنبال می‌شود.

جناح کوئیز؛جریان نخبگانی اعتلای حوزه

معاون فرهنگی بنیاد بین المللی امامت بحث رویداد فاطمیه با همکاری جناح کوئیز را از دیگر ویژه برنامه های ایام فاطمیه بنیاد بین المللی امامت دانست و اذعان داشت: مسئله ایجاد فضای جذاب آموزشی و فرهنگی در مسیر فرهنگ سازی موضوعات معارفی از جمله رویکردهایی است که دنبال می شود.
وی با بیان این که جناح کوئیز یا همان جریان نخبگانی اعتلای حوزه، مسابقات آنلاین را به صورت ویژه برنامه های جذاب طراحی نموده است، خاطرنشان ساخت: این معاونت با همکاری جناح کوئیز از ۱۸ آذر ماه در ۱۸ موضوع فاطمی به مدت ۱۸ روز این رویداد ارزشمند را برگزار خواهد نمود.


حجت الاسلام والمسلمین سید حسن سبزواری بر اهمیت معرفی مسئله جناح کوئیز در رویداد فاطمی تصریح نمود و اذعان داشت: اگر کسی در وادی جذاب فضای جناح کوئیز قرار بگیرد، قطعا در معرض آشنایی با معارف ناب فاطمی با قالب و بستر بازی و مسابقات آنلاین قرار خواهد گرفت.

محتوایابی موضوعات تبلیغ فاطمیه

معاون فرهنگی بنیاد بین المللی امامت بر اهمیت محتوایابی موضوعات تبلیغ فاطمیه تأکید نمود و با بیان این که کتاب «رموز روضه خوانی» از استاد هادی الیاسی رونمایی خواهد شد، یادآور شد: دومین کارگاه محتوایابی پیرامون گزاره یابی و ماخذ شناسی مصائب و شهادت صدیقه طاهره سلام الله علیها در منابع اهل سنت با ارائه استاد حبیب عباسی از دیگر برنامه های این ایام است.

رویداد فاطمی جناح کوئیز

وی در بخش پایانی سخنان خود به ۱۸ موضوع محوری نرم افزار جناح کوئیز اشاره نمود و خاطرنشان ساخت: در رویداد فاطمی جناح کوئیز فرایندی ترسیم شده تا کاربران ناظر به موضوعات محوری در طراحی سوال مشارکت فعالی داشته باشند.
وی شخصیت شناسی فاطمی، آیات فاطمی و حضرت زهرا سلام الله علیها در کلام معصومین و دیگران ار جمله موضوعات محوری رویداد فاطمی جناح کوئیز دانست و اظهار داشت: تاریخ زندگانی حضرت زهرا سلام الله علیها، سبک زندگی فاطمی، سخنان و حکمت نامه فاطمی، ازکار و ادعیه و زیارات فاطمی، مفهوم شناسی خطبه های فاطمی و حفظ خطبه فدکیه از دیگر محورهای موضوعی رویداد فاطمیه در جناح کوئیز است.


حجت الاسلام والمسلمین سید حسن سبزواری تصریح کرد: شرح حدیث کسا، مقامات و کرامات حضرت زهرا سلام الله علیها، مصائب و شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها، فدک، حامیان حریم امامت، بانوان مرتبط با حضرت زهرا سلام الله علیها، زنان اسوه، کتاب شناسی فاطمی و اشعار فاطمی از دیگر موضوعات محوری این رویداد ارزشمند است.

استفاده از فضای نوین تبلیغی

در ادامه  حجت‌الاسلام پرنیان مدیر جناح کوئیز  ضمن اشاره به فضای جدید فرهنگی کشور و توسعه نرم‌افزارها و گوشی‌های هوشمند، خاطرنشان کرد: جذابیت‌های جدید فضای مجازی اعم از پلتفرم‌های متعدد و شبکه‌های اجتماعی متنوع نسل بشر را به سمت تمرکز و جذابیت ویژه‌ای کشانده و آنها را از بحث مطالعه کتاب‌ها و حضور در برنامه‌های فرهنگی حضوری دور ساخته است.

وی با بیان این که استفاده از فضای نوین تبلیغی همواره مورد تأکید علما به‌ویژه مقام معظم رهبری قرار دارد، اظهار داشت: نرم‌افزار جناح کوئیز از پلتفرم‌های کوئیزی که در دنیای امروز رواج قابل‌توجهی یافته و بیش از ۱۰ میلیون نفر از نسل‌های جامعه ایرانی را نیز پوشش داده، در سبک و قالب نوین، محتواهای متعددی را به مخاطب خود منتقل می‌کند.

جذابیت‌های بازی‌وارسازی نرم‌افزار جناح کوئیز

مدیر جناح کوئیز با بیان این که نرم‌افزار جناح کوئیز نخستین نرم‌افزاری است که به‌صورت تخصصی وارد انتقال مباحث معرفتی و مذهبی شده است، اظهار داشت: جذابیت‌های بازی‌وارسازی نرم‌افزار از شاخصه‌های ویژه جناح کوئیز است که اقبال و استقبال خوبی را به همراه داشته است.

حجت‌الاسلام پرنیان با بیان این که تا کنون بیش از ۲۰ هزار سؤال تستی استاندارد متناسب با مخاطب طراحی شده است، یادآور شد: برای نخستین‌بار در ایام عید غدیر وارد گام عمومی‌سازی ارائه محتواهای دینی شدیم و بیش از ۱۷ هزار نفر در کمتر از یک هفته در این نرم‌افزار ثبت‌نام و رقابت‌ها در میان کاربرانی بالغ بر ۲۴ هزار نفر برگزار شد.

همکاری بنیاد بین‌المللی امامت در طراحی سؤالات و تولید محتواهای تخصصی

وی ضمن اشاره به همکاری بنیاد بین‌المللی امامت در طراحی سؤالات و تولید محتواهای تخصصی برای جناح کوئیز، اذعان داشت: در ایام غدیر در کمتر ۱۰ روز بیش از ۱۵۰ هزار رقابت حقیقی شکل گرفت و سؤالات قریب به سه میلیون بار توسط مراجعین و شرکت‌کنندگان مرور شد.

آموزش و کار فرهنگی؛اولویت جناح کوئیز

مدیر جناح کوئیز توجه به پاسخ تشریحی را از دیگر فرایندهای موردتوجه نرم‌افزار جناح کوئیز توصیف نمود و ابراز داشت: در دنیا و در میان تمام نرم‌افزارهای کوئیز محور، جناح کوئیز اولین و تنها نرم‌افزاری است که آموزش و کار فرهنگی را مهم‌ترین اولویت خود می‌داند؛ در این نرم‌افزار ویدئوهای آموزشی فارغ از رویکرد تبلیغاتی ارائه می‌شود و فیلم‌هایی که بارگذاری شدند، سرشار از محتواهای آموزشی هستند.

وی با بیان این که رویداد فاطمیه جناح کوئیز با همکاری بنیاد بین‌المللی امامت از ۱۸ آذرماه به مدت ۱۸ روز و در ۱۸ موضوع ادامه خواهد یافت، اظهار داشت: در این رویداد در کنار رقابت‌های فردی و تیمی، قابلیت جدید رقابت رکوردی نیز به نرم‌افزار اضافه شده است تا فرد، توانایی خودش را در پاسخ صحیح به سؤالات به چالش بکشد.

حجت‌الاسلام پرنیان به برخی از موضوعات محوری رویداد فاطمیه اشاره نمود و اذعان داشت: در رویداد فاطمیه محتوای جذاب و ارزشمند برای جامعه هدف بدون محدودیت زمانی ارائه می‌گردد.

مدیر جناح کوئیز در بخش پایانی سخنان خود به ۱۸ موضوع‌محوری نرم‌افزار جناح کوئیز اشاره نمود و تصریح کرد: در رویداد فاطمی جناح کوئیز فرایندی ترسیم شده تا کاربران ناظر به موضوعات محوری در طراحی سوال مشارکت فعالی داشته باشند.

وی شخصیت‌شناسی فاطمی، آیات فاطمی و حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها در کلام معصومین و دیگران را جمله موضوعات محوری رویداد فاطمی جناح کوئیز دانست و اظهار داشت: تاریخ زندگانی حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها، سبک زندگی فاطمی، سخنان و حکمت نامه فاطمی، اذکار و ادعیه و زیارات فاطمی، مفهوم‌شناسی خطبه‌های فاطمی و حفظ خطبه فدکیه از دیگر محورهای موضوعی رویداد فاطمیه در جناح کوئیز است.

حجت‌الاسلام پرنیان تصریح کرد: شرح حدیث کسا، مقامات و کرامات حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها، مصائب و شهادت حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها، فدک، حامیان حریم امامت، بانوان مرتبط با حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها، زنان اسوه، کتاب‌شناسی فاطمی و اشعار فاطمی از دیگر موضوعات محوری این رویداد بزرگ معرفت محوری در قالب مسابقه است.

فاطمه زهرا سلام الله علیها نسخه‌ای مطابق اصل

 

چرا فاطمیه؟؟؟ و چرا مخالفت با فاطمیه؟؟؟

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.