دوشنبه, ۲۸ خرداد , ۱۴۰۳ Monday, 17 June , 2024 ساعت ×

تازه ها

نشست علمی«ضرورت تبیین اندیشه‌های سلفی‌گری ایرانی» برگزار شد حقایق امامت را به مردم بگویید که حق جویان هیچ گاه از حق رویگردان نخواهند بود پیش همایش کنگره بین المللی علامه میرحامد حسین در لبنان برگزار می شود کل نظام جمهوری اسلامی ایران اعم از حوزه ها، دانشگاه ها و آموزش و پرورش، به تلاش علمی و آموزشی و پژوهشی و فرهنگی بنیاد بین المللی امامت نیاز جدی و مبرم دارند. همکاری دبیرخانه کنگره بین المللی بزرگداشت علامه میرحامد حسین با عتبه مقدسه عباسیه در انتشار نخستین ترجمه عربی کامل عبقات الانوار دیدار نماینده آیت الله العظمی سیستانی با مدیران و اساتید بنیاد بین المللی امامت عزل ابوبکر چرا مسلم بن عقیل، عبیدالله بن زیاد را به قتل نرساند؟ مسلم بن عقيل (سفير انقلاب كربلا) الگوی جامع تجلیل از پیامبر اکرم و اهل بیت مبتنی بر تحلیل دعای عرفه امام شناسی مبتنی بر تحلیل محتوای دعای عرفه امام سجّاد (ع) کاوشی در نخستین محل سکونت مسلم بن عقیل در کوفه عدم حضور بزرگان شیعه در قیام مسلم بن عقیل(ع) نقد اندیشه سلفی گری ایرانی ( امامت )

سیمای امیرالمومنین در قرآن
۰۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۹
شناسه : 4292
7
آیات الولایه  الَّذِينَ آمَنُوا وَلَمْ يَلْبِسُوا إِيمَانَهُمْ بِظُلْمٍ أُولَئِكَ لَهُمُ الْأَمْنُ وَهُمْ مُهْتَدُونَ ﴿انعام:۸۲﴾
پ
پ

روز هفتم / جزء هفتم

الَّذِينَ آمَنُوا وَلَمْ يَلْبِسُوا إِيمَانَهُمْ بِظُلْمٍ أُولَئِكَ لَهُمُ الْأَمْنُ وَهُمْ مُهْتَدُونَ ﴿انعام:۸۲﴾

ترجمه

(آری،) آنها که ایمان آوردند، و ایمان خود را با شرک و ستم نیالودند، ایمنی تنها از آن آنهاست؛ و آنها هدایت‌یافتگانند!»

عبداللَّه بن عباس مفسّر قرآن درباره اين آيه شريفه چنين بيان كرده است:
﴿الَّذِينَ آمَنُوا﴾ يعنى كسانى كه تصديق به توحيد كردند و مقصود على بن ابى طالب عليه السّلام است‏ که
﴿وَ لَمْ يَلْبِسُوا إِيمانَهُمْ بظلم﴾ يعنى ايمان خود را با باطل، يعنى به شرك، مخلوط و ممزوج نكرد
به خدا سوگند هيچ كس ايمان نياورد مگر اينكه قبلا آلوده ی شرك بود جز علىّ بن ابى طالب عليه السّلام كه ايمان آورد در حالى كه به اندازه چشم به هم زدن هم شرك نورزيده بود.
﴿أُولئِكَ لَهُمُ الْأَمْنُ وَ هُمْ مُهْتَدُونَ﴾ اينان از آتش جهنّم و عذاب آن ايمن هستند، و بدون حساب به بهشت راه مى‏‌يابند…¹

ا—————————
➊ شواهد التنزيل لقواعد التفضيل، ج‏۱، ص۲۶۲

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.