شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024 ساعت ×
تبیین مقام اصطفاء حضرت زهرا(سلام الله علیها) با تکیه بر آیات و روایات
۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۴
شناسه : 6922
2
مقاله پژوهشی؛ آیات و روایات، همه گویای این مطلب‌اند که اهل‌بیت(علیهم السلام)، ازجمله حضرت زهرا(سلام الله علیها)، برگزیدهٔ خداوند و مصطفای اویند. این موضوع از جهت بیان جایگاه حضرت زهرا(سلام الله علیها) در عالم وجود و برگزیدگی وی از سوی پرودگار در برابر همسران و زنان پیامبر(صلی الله علیه وآله) و دیگر زنان عصر خویش، اهمیت آشکاری دارد.
نویسنده : سید علی احمدی فروشانی منبع : امامت پژوهی دوره 7، شماره 2 - شماره پیاپی 22؛مهر 1396صفحه 7-33
پ
پ

چکیده

براساس آیات و روایات اهل‌بیت (علیهم السلام) و روایات مشترک بین شیعه و اهل سنت، اهل‌بیت پیامبر(صلی الله علیه وآله) از سوی خداوند به مقام «اصطفاء» نائل شده و با این مقام معرفی شده‌اند.

این معرفی از جانب خدا، گاه در قرآن -مثل آیات «مباهله»، «تطهیر»، «اصطفاء حضرت مریم» و «وراثت کتاب» و سوره‌های «کوثر» و «انسان»- صورت گرفته و گاه از زبان رسول خدا(صلی الله علیه وآله)-در قالب احادیثی همچون «ثقلین»، «سفینه»، «رضا و غضب حضرت زهرا(سلام الله علیها)» و «بضعة منی»- بوده است.

آیات و روایات، همه گویای این مطلب‌اند که اهل‌بیت(علیهم السلام)، ازجمله حضرت زهرا(ع)، برگزیدهٔ خداوند و مصطفای اویند. این موضوع از جهت بیان جایگاه حضرت زهرا(سلام الله علیها) در عالم وجود و برگزیدگی وی از سوی پرودگار در برابر همسران و زنان پیامبر(صلی الله علیه وآله) و دیگر زنان عصر خویش، اهمیت آشکاری دارد.

برای دریافت متن کامل مقاله اینجا کلیک کنید:

 

حدیث سدالابواب و روات آن

 

امامت در آیه مباهله از دیدگاه امامیه و اشاعره

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.