یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024 ساعت ×
ضرورت تربیت طبیبان فکری و معنوی برای تبیین فرهنگ امامت
۱۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۴
شناسه : 6346
3
رئیس بنیاد بین المللی امامت تأکید کرد؛  نشست تخصصی نقش بانوان امامت پژوه در جهانی سازی بانوان فرهنگ امامت با حضور حجت الاسلام و المسلمین سبحانی رئیس بنیاد بین المللی امامت و رئیس انجمن علمی امامت حوزه علمیه در شهر شیراز و در سالن همایش های آستان مقدس حضرت احمد بن موسی علیه اسلام برگزار شد.
منبع : بنیاد بین المللی امامت
پ
پ

نشر و گسترش امامت در جامعه، تهیه قالب های جدید، جوان پسند و جذاب برای معرفی امامت در میان جوانان و کاربردی اصول امامت در زندگی فردی و اجتماعی سه عرصه مهم فعالیت بانوان

 نشست تخصصی نقش بانوان امامت پژوه در جهانی سازی بانوان فرهنگ امامت با حضور حجت الاسلام و المسلمین سبحانی رئیس بنیاد بین المللی امامت و رئیس انجمن علمی امامت حوزه علمیه در شهر شیراز و در سالن همایش های آستان مقدس حضرت احمد بن موسی علیه اسلام برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمدتقی سبحانی

حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمدتقی سبحانی

حجت الاسلام و المسلمین سبحانی در نشست تخصصی نقش بانوان امامت پژوه در جهانی سازی بانوانی فرهنگ امامت که در جمع خواهران طلاب و فعالان فرهنگی شیراز برگزار شد، در خصوص اهمیت تبیین اصل امامت و گسترش فرهنگ امامت سخنرانی و به نقش مهم بانوان در این امر مهم اشاره نمود.

هرجا اصل امامت و معارف و راه و روش ایشان مورد توجه قرار گرفت معنویت و سلامت هم توسعه پیدا می‌کند.

رئیس انجمن علمی امامت حوزه علمیه ضمن تأکید بر اهمیت اصل امامت تصریح کرد: اساس سعادت در دین مبین اسلام تمسک به هدایت الهی است و جایگاه امامت در رساندن انسان به هدایت الی معنی پیدا می‌کند. بنابر تصریح آیات و روایات هرجا اصل امامت و معارف و راه و روش ایشان مورد توجه قرار گرفت معنویت و سلامت هم توسعه پیدا می‌کند و در مقابل هر جا دست انسان از هدایت امامان کوتاه باشد شقاوت و انحرافات گسترش پیدا خواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی شناختن و شناساندن معارف امامت را نیاز امروز جامعه قلمداد کرد و بر لزوم توجه و مجهز شدن منادیان فرهنگی جامعه بر این معارف تاکید و تصریح کرد: جامعه امروز نیاز به طبیبان فکری و معنوی دارد که بتوانند فرهنگ و دانش امامت را در جامعه گسترش دهند.

رئیس بنیاد بین المللی امامت در ادامه سخنان خود به نقش تاریخی بانوان در دفاع از امامت پرداخت و مجاهدت های حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها و جناب ام سلمه همسر مکرمه پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله را به عنوان اسوه حسنه در این امر معرفی کرد.

هر جا دست انسان از هدایت امامان کوتاه باشد شقاوت و انحرافات گسترش پیدا خواهد کرد.

این استاد حوزه و دانشگاه نشر و گسترش امامت در جامعه، تهیه قالب های جدید، جوان پسند و جذاب برای معرفی امامت در میان جوانان و کاربردی اصول امامت در زندگی فردی و اجتماعی را به عنوان سه عرصه مهم فعالیت، در میان بانوان حاضر در این نشست مطرح نمود و خاطرنشان ساخت: در همه این عرصه نقش آفرینی بانوان بسیار حائز اهمیت است.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی در بخش پایانی سخنان خود تصریح کرد: امامت به عنوان مهمترین اصل دین مبین اسلام که همه اصول دیگر به آن برمی‌گردد امروز در جامعه بانوان باید بازتاب داشته باشد و تبدیل به فرهنگ عمومی شود.

انتشار در خبرگزاری

لوگوی خبرگزاری حوزه

لوگوی خبرگزاری حوزه

آیت الله اعرافی: «رویکرد بین المللی در تبیین معارف الهی نیازمند توجه به اقتضائات نگاه مخاطب جهانی است»

دوره غدیر شناسی به مناسبت ایام پربرکت دهه ولایت ویژه بانوان برگزار میشود

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.