یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 12 May , 2024 ساعت ×

تازه ها

کل نظام جمهوری اسلامی ایران اعم از حوزه ها، دانشگاه ها و آموزش و پرورش، به تلاش علمی و آموزشی و پژوهشی و فرهنگی بنیاد بین المللی امامت نیاز جدی و مبرم دارند. همکاری دبیرخانه کنگره بین المللی بزرگداشت علامه میرحامد حسین با عتبه مقدسه عباسیه در انتشار نخستین ترجمه عربی کامل عبقات الانوار دیدار نماینده آیت الله العظمی سیستانی با مدیران و اساتید بنیاد بین المللی امامت پیش‌نشست «جایگاه فقاهت و اجتهاد در اندیشه کلامی علامه میرحامدحسین» در مرکز فقهی ائمه اطهار علیهم السلام برگزار شد حضرت معصومه (سلام الله علیها) در جمع بانوان محدثه پنجمین نشست احیاگران فرهنگ امامت  با موضوع «نکوداشت شرف‌الاسلام ابن بطریق حلی» سخنان کمتر شنیده شده از حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها ایدۀ «نفی صفات از ذات» یا «نیابت» در آثار عالمان نامیِ امامیه زندگی ابن بطریق ابن بِطرِیق حِلِّی نخستین مستدرک نویس امامیّه پنجمین نشست احیاگران فرهنگ امامت برگزار می‌گردد

ضرورت تربیت طبیبان فکری و معنوی برای تبیین فرهنگ امامت
۱۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۴
شناسه : 6346
3
رئیس بنیاد بین المللی امامت تأکید کرد؛  نشست تخصصی نقش بانوان امامت پژوه در جهانی سازی بانوان فرهنگ امامت با حضور حجت الاسلام و المسلمین سبحانی رئیس بنیاد بین المللی امامت و رئیس انجمن علمی امامت حوزه علمیه در شهر شیراز و در سالن همایش های آستان مقدس حضرت احمد بن موسی علیه اسلام برگزار شد.
منبع : بنیاد بین المللی امامت
پ
پ

نشر و گسترش امامت در جامعه، تهیه قالب های جدید، جوان پسند و جذاب برای معرفی امامت در میان جوانان و کاربردی اصول امامت در زندگی فردی و اجتماعی سه عرصه مهم فعالیت بانوان

 نشست تخصصی نقش بانوان امامت پژوه در جهانی سازی بانوان فرهنگ امامت با حضور حجت الاسلام و المسلمین سبحانی رئیس بنیاد بین المللی امامت و رئیس انجمن علمی امامت حوزه علمیه در شهر شیراز و در سالن همایش های آستان مقدس حضرت احمد بن موسی علیه اسلام برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمدتقی سبحانی

حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمدتقی سبحانی

حجت الاسلام و المسلمین سبحانی در نشست تخصصی نقش بانوان امامت پژوه در جهانی سازی بانوانی فرهنگ امامت که در جمع خواهران طلاب و فعالان فرهنگی شیراز برگزار شد، در خصوص اهمیت تبیین اصل امامت و گسترش فرهنگ امامت سخنرانی و به نقش مهم بانوان در این امر مهم اشاره نمود.

هرجا اصل امامت و معارف و راه و روش ایشان مورد توجه قرار گرفت معنویت و سلامت هم توسعه پیدا می‌کند.

رئیس انجمن علمی امامت حوزه علمیه ضمن تأکید بر اهمیت اصل امامت تصریح کرد: اساس سعادت در دین مبین اسلام تمسک به هدایت الهی است و جایگاه امامت در رساندن انسان به هدایت الی معنی پیدا می‌کند. بنابر تصریح آیات و روایات هرجا اصل امامت و معارف و راه و روش ایشان مورد توجه قرار گرفت معنویت و سلامت هم توسعه پیدا می‌کند و در مقابل هر جا دست انسان از هدایت امامان کوتاه باشد شقاوت و انحرافات گسترش پیدا خواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی شناختن و شناساندن معارف امامت را نیاز امروز جامعه قلمداد کرد و بر لزوم توجه و مجهز شدن منادیان فرهنگی جامعه بر این معارف تاکید و تصریح کرد: جامعه امروز نیاز به طبیبان فکری و معنوی دارد که بتوانند فرهنگ و دانش امامت را در جامعه گسترش دهند.

رئیس بنیاد بین المللی امامت در ادامه سخنان خود به نقش تاریخی بانوان در دفاع از امامت پرداخت و مجاهدت های حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها و جناب ام سلمه همسر مکرمه پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله را به عنوان اسوه حسنه در این امر معرفی کرد.

هر جا دست انسان از هدایت امامان کوتاه باشد شقاوت و انحرافات گسترش پیدا خواهد کرد.

این استاد حوزه و دانشگاه نشر و گسترش امامت در جامعه، تهیه قالب های جدید، جوان پسند و جذاب برای معرفی امامت در میان جوانان و کاربردی اصول امامت در زندگی فردی و اجتماعی را به عنوان سه عرصه مهم فعالیت، در میان بانوان حاضر در این نشست مطرح نمود و خاطرنشان ساخت: در همه این عرصه نقش آفرینی بانوان بسیار حائز اهمیت است.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی در بخش پایانی سخنان خود تصریح کرد: امامت به عنوان مهمترین اصل دین مبین اسلام که همه اصول دیگر به آن برمی‌گردد امروز در جامعه بانوان باید بازتاب داشته باشد و تبدیل به فرهنگ عمومی شود.

انتشار در خبرگزاری

لوگوی خبرگزاری حوزه

لوگوی خبرگزاری حوزه

آیت الله اعرافی: «رویکرد بین المللی در تبیین معارف الهی نیازمند توجه به اقتضائات نگاه مخاطب جهانی است»

دوره غدیر شناسی به مناسبت ایام پربرکت دهه ولایت ویژه بانوان برگزار میشود

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.