یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024 ساعت ×
دیدار رئیس بنیاد بین المللی امامت با رئیس نمایندگی خراسان
۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۹
شناسه : 6293
4
گزارش؛ حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمدتقی سبحانی، رئیس بنیاد بین المللی امامت شهر قم و هیات همراه با حضور در مشهد مقدس با حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا صالح رئیس نمایندگی المصطفی در خراسان و جمعی از مدیران این نمایندگی دیدار و گفتگو کردند.
منبع : بنیاد بین المللی امامت
پ
پ

رئیس بنیاد بین المللی امامت با رئیس نمایندگی خراسان دیدار کردند.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمدتقی سبحانی، رئیس بنیاد بین المللی امامت شهر قم و هیات همراه با حضور در مشهد مقدس با حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا صالح رئیس نمایندگی المصطفی در خراسان و جمعی از مدیران این نمایندگی دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا صالح رییس نمایندگی المصطفی در خراسان اظهار داشت: سمت و سوی فعالیت‌های المصطفی با مرکز تخصصی امامت یکی است و همکاری های دوجانبه طرفین حاوی برکات بسیار است.

دیدار رئیس بنیاد بین المللی امامت با نمایندگی خراسان

وی افزود: با توجه به این مسئله ما می توانیم در موضوعات مختلف نظیر همکاری‌های پژوهشی، تولید محتوا، اجرای طرح های پژوهشی و برنامه ریزی برای ارتقای سطح دانش طلاب در حوزه‌های اعتقادی به ویژه در حوزه امامت همکاری کنیم.

وی با تاکید بر ضرورت انعقاد تفاهم‌نامه برای ترسیم نقشه راه و تدوین برنامه عملی برای انجام اقدامات موثر ادامه داد: توانمندسازی طلاب در حوزه پاسخگویی به شبهات، معرفی متون مورد نیاز طلاب، بهره‌مندی از ظرفیت مناسبت‌ها در قالب برگزاری همایش‌های علمی با موضوعات مختلف مثل مسئله شناسی، برگزاری دوره‌های مهارتی و دانش‌افزایی پودمانی، تصحیح متون، بروز رسانی متون کهن، برگزاری دوره‌های کارورزی هدفمند به تفکیک ملیت برای طلاب نخبه و … نیز می‌توانند مورد تعامل طرفین باشند.

نیاز امروز ما در عرصه بین الملل ورود جدی به مسئله امامت است.

در ادامه حجت الاسلام دکتر سبحانی اظهار داشت: بر خلاف دهه‌های گذشته نیاز امروز ما در عرصه بین الملل ورود جدی به مسئله امامت است به جهت اینکه مسئله امامت نقطه مشترک همه پیروان اهل بیت (علیهم السلام) در سراسر دنیاست. همچنین هیچ کس منکر اصل امامت نیست و اختلافات بر سر جزئیات است. از طرفی امامت اساس و پایه فکر سیاسی و اجتماعی ماست و باید این اصل به صورت ویژه برای طلاب ایرانی و غیرایرانی تبیین شود.

وی افزود: تمام ملزومات این فرآیند به صورت درخت واره دیده شده است و تاکنون مسئله امامت در دو گرایش امامت تبیینی و امامت تطبیقی برای برخی سطوح حوزه برگزار شده است.

دیدار رئیس بنیاد بین المللی امامت با نمایندگی خراسان

رئیس بنیاد تخصصی امامت گفت: ما این امکان را داریم تا دوره های متنوع مورد نیاز مخاطب را نظیر دوره کوتاه مدت امامت، دوره پیشرفته تربیت مربی امامت و … برگزار کنیم. برای این کار محتوا آماده است اساتید مسلط نیز حضور دارند و فقط باید روی قالب‌های انجام کار جهت تسریع کار بحث و تبادل نظر شود.

وی عنوان کرد: ما همچنین امکان برگزاری نمایشگاه معرفی تولیدات، آثار، تالیفات، پایان نامه ها و مستندات با موضوع امامت در عرصه بین الملل را نیز داریم.

نظام آموزشی ما نباید خالی از بحث های آموزشی امامت باشد.

وی همچنین پیشنهاد کرد: درس های امامتی عقائد باید به اساتید دوره دیده واگذار شود و نظام آموزشی ما نباید خالی از بحث های آموزشی امامت باشد. همچنین در حوزه ورود مباحث امامت در درس های عقائد، محتوا، سرفصل نویسی، تبادل اساتید و برگزاری دوره دانش افزایی اعلام آمادگی می کنیم چرا که امروز امامت در قرآن به عنوان یک واحد درسی تقریبی پسندیده در دنیا بسیار مقبول است.

دیدار رئیس بنیاد بین المللی امامت با نمایندگی خراسان

حجت الاسلام دکتر سبحانی تصریح کرد: در مناسبت‌ها میتوان دوره‌های دانش افزایی کوتاه مدت و سمیناری را تعریف نمود. همچنین در بحث تربیت مربی امامت در عرصه بین الملل، از هر کشوری یک تعداد از داوطلبان، پس از گذراندن دوره های مقدماتی باید با حضور در دور‌های تخصصی در این بحث مستقل شوند و متخصصان امر در داخل محیط المصطفی و طلاب غیرایرانی بومی شوند.

وی خاطر نشان کرد: از هسته های علمی این دوره ها نیز میتوان بر حسب استعداد و تمایلات در دوره های پژوهشی به ویژه در تالیفات مساعدت گرفت.

انتشار در خبرگزاری

لوگوی خیرگزاری المصطفی

 

 

جلسه‌ هم اندیشی جهت بررسی ظرفیت‌های همکاری بنیاد بین المللی امامت و نمایندگی جامعة المصطفی العالمیة در خراسان برگزار گردید.

 

دیدار رئیس محترم بنیاد بین المللی امامت حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمدتقی سبحانی و آیت الله حسینی قزوینی رئیس محترم مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر عجل الله فرجه

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.