یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024 ساعت ×
دیدار حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با اعضای دبیرخانه کنگره بین‌المللی علامه میرحامدحسین
۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۳
شناسه : 6435
9
گزارش؛ مجتمع آموزش عالی تاریخ، سیره و تمدن اسلامی همواره آماده توسعه همکاری‌ها با بنیاد بین‌المللی امامت در برگزاری نشست‌ها و دوره‌های تخصصی است.
منبع : بنیاد بین المللی امامت
پ
پ

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی در دیدار با اعضای دبیرخانه کنگره بین‌المللی علامه میرحامدحسین، ضمن گرامیداشت اعیاد ربیع‌الاول، گزارشی از ظرفیت‌های دانشی مجتمع تاریخ سیره و تمدن اسلامی جامعةالمصطفی ارائه و با بیان این که متاسفانه نظرات علامه میرحامدحسین در حوزه قم مظلوم و متروک است، خاطرنشان ساخت: با توجه به برگزاری دو همایش بین‌المللی حضرت خدیجه، جعفربن ابیطالب و حضرت حمزه علیهم‌السلام؛ مجتمع تاریخ، سیره و تمدن اسلامی تجربیات خوبی را در برگزاری همایش‌های بین‌المللی کسب نموده است.

 

مجتمع آموزش عالی تاریخ، سیره و تمدن اسلامی همواره آماده توسعه همکاری‌ها با بنیاد بین‌المللی امامت در برگزاری نشست‌ها و دوره‌های تخصصی است.

وی بر لزوم تقویت همکاری‌ها و مشارکت مجتمع در برگزاری دوره‌ها تأکید و اذعان نمود: تعمیق مباحث علمی طلاب و دانش پژوهان حوزه‌های علمیه و جامعه المصطفی نیازمند تقویت برپایی دوره‌ها و کارگاه‌های تخصصی و دانشی است؛ مجتمع آموزش عالی تاریخ، سیره و تمدن اسلامی همواره آماده توسعه همکاری‌ها با بنیاد بین‌المللی امامت در برگزاری نشست‌ها و دوره‌های تخصصی است.
وی در اشاره به نظام موضوعات کنگره بین‌المللی علامه میرحامدحسین، بر اهمیت تقویت بنیه‌های تاریخی در این فرآیند تصریح نمود و اظهار داشت: مجتمع آموزش عالی تاریخ، سیره و تمدن اسلامی جامعة المصطفی آمادگی دارد تا به منظور تسریع در توسعه همکاری‌ها، پیش نشست‌های تخصصی را ناظر به نیازهای موضوعی کنگره بین‌المللی علامه میرحامدحسین برگزار نماید.

احیای اندیشه و آثار علمای کشور هندوستان هدف مقدسی است که باید مغتنم شمرد.

دکتر صفری فروشانی نیز در این دیدار، کنگره بین‌المللی علامه میرحامدحسین را از فاخرترین همایش‌ها در حوزه‌های مختلف دانش کلامی، فقهی و تاریخی دانست و ابراز داشت: پایان نامه‌های جامعةالمصطفی به ویژه بنیه تاریخی پایان نامه های مجتمع تاریخ سیره و تمدن اسلامی و نیز مجلات تخصصی این مجموعه ظرفیت های ارزشمندی را پیش روی تاریخ پژوهان ایجاد نموده است.
وی بر اهمیت توجه به ظرفیت ادبیاتی زبان فارسی آثار علمای هندوستان به ویژه عبقات‌الأنوار علامه میرحامدحسین اشاره نمود و یادآور شد: احیای اندیشه و آثار علمای کشور هندوستان هدف مقدسی است که باید مغتنم شمرد.

بیش از ۵۰ نفر از نیروهای امامت پژوه بنیاد بین‌المللی امامت در مسیر رویکردهای دانشی کنگره بین‌المللی میرحامدحسین فعالیت می‌کنند.

در ادامه این دیدار حجت الاسلام والمسلمین سبحانی، ضمن ارائه گزارشی از جدیدترین دستاوردهای دبیرخانه کنگره علامه میرحامدحسین، دسترسی به ذخایر ارزشمندی از کتاب‌های معارفی علمای هندوستان را بسیار مهم ارزیابی نمود و ابراز داشت: کتاب احکام عدالت العلویه شرح عملیاتی از عهدنامه مالک اشتر است و به عنوان منشور حکمرانی است.

وی خاطرات نویسی، مستندسازی مکاتبات با دیگران، سفرنامه نویسی و حتی یادداشت خواب‌ها را از جمله رویکردهای جالب علامه میرحامدحسین دانست و ابراز داشت: بیش از ۵۰ نفر از نیروهای امامت پژوه بنیاد بین‌المللی امامت در مسیر رویکردهای دانشی کنگره بین‌المللی میرحامد حسین فعالیت می‌کنند.
وی بر اهمیت فعال سازی ظرفیت دانشی طلاب جامعه المصطفی به ویژه طلاب شبه‌قاره و طلاب حوزه عربی برای خلق آثار و مقالات تأکید نمود .

کنگره بزرگداشت علامه میرحامدحسین رحمه‌الله در لکهنو هند برگزار می‌گردد.

جلسه‌ هم اندیشی جهت بررسی ظرفیت‌های همکاری بنیاد بین المللی امامت و نمایندگی جامعة المصطفی العالمیة در خراسان برگزار گردید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.