یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 5 May , 2024 ساعت ×
دیدار نواده علامه میرحامد حسین (صاحب عبقات) از موسسات و علمای حوزه علمیه قم
۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۷
شناسه : 6484
5
به دعوت بنیاد بین المللی امامت؛ به گزارش روابط عمومی بنیاد بین المللی امامت، ایشان در این سفر چند روزه به شهرهای مقدس قم و مشهد خواهد رفت و ضمن زیارت بارگاه ملکوتی حضرت ثامن‌الحجج علی بن موسی‌الرضا و فاطمه معصومه علیهماالسلام، از نزدیک با فعالیت‌ها و دستاوردهای کنگره بین‌المللی بزرگداشت علامه میرحامدحسین آشنا شدند و در مورد برنامه‌های کنگره در ایران و هند و سایر کشورها به گفت‌و‌ گو خواهند نشست.
منبع : بنیاد بین المللی امامت
پ
پ

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مولانا سید علی ناصر سعید عبقاتی(معروف به آقا روحی) _از فرزندان صاحب عبقات علیه الرحمه_ به دعوت رسمی دبیرخانه کنگره علامه میرحامدحسین به کشور ایران سفر کرد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد بین المللی امامت، ایشان در این سفر چند روزه به شهرهای مقدس قم و مشهد خواهد رفت و ضمن زیارت بارگاه ملکوتی حضرت ثامن‌الحجج علی بن موسی‌الرضا و فاطمه معصومه علیهماالسلام، از نزدیک با فعالیت‌ها و دستاوردهای کنگره بین‌المللی بزرگداشت علامه میرحامدحسین آشنا شدند و در مورد برنامه‌های کنگره در ایران و هند و سایر کشورها به گفت‌و‌ گو خواهند نشست.

آقا روحی به همراه اعضای شورای علمی کنگره با شخصیت‌های علمی و عالی‌رتبه حوزه علمیه قم از جمله، آیت‌الله‌العظمی شبیری زنجانی و آیت‌الله اعرافی مدظلهم دیدار و از مراکز بین‌الملل حوزوی اعم از بنیاد بین المللی امامت، دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در هندوستان، جامعةالمصطفی العالمیة، و … بازدید خواهد کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید علی ناصر سعید عبقاتی، فرزند علامه سید محمد سعید، (نوهٔ صاحب عبقات و معروف به سعید الملة) در ۲۴ محرم سال ۱۳۶۲ در لکهنوی هندوستان به دنیا آمد. وی تحصیلات ابتدایی و تکمیلی را علاوه بر بهره مندی از محضر پدر بزرگوارش، از علمایی چون مولانا میرزامحمد طاهر، مولانا محمدمهدی زیدپوری، مولانا محمدحسین نجفی و عموی بزرگوارش مولانا سید محمد نصیر نیز کسب کرد و سپس رهسپار مرکز فقه و فقاهت یعنی نجف اشرف شد و در محضر افرادی چون جواد گلپایگانی، سید یوسف حکیم، سید مهدی حکیم، و آیت‌الله خوئی کسب فیض کرد. ایشان پس از مدتی به وطنش هندوستان بازگشت و به امر خطابت و ارشاد مشغول شد و در این جهت به شهرت رسید و ، در کشورهای دیگری نیز از ایشان دعوت شد.

ایشان هم اکنون متولی کتابخانه ناصریه _ یکی از یادگارهای خاندان عبقات و از افتخارات فرهنگی و علمی شیعه در شبه‌قاره _ هستند.

 

 

حجت الاسلام والمسلمین مولانا کلب جواد نقوی با رئیس ، مدیران، اساتید و محققین بنیاد بین المللی امامت دیدار و گفتگو نمودند.

کنگره بزرگداشت علامه میرحامدحسین رحمه‌الله در لکهنو هند برگزار می‌گردد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.